تاریخ انتشار: پنجشنبه 01 خرداد 1393
واکسن سرطان لوزالمعده

  واکسن سرطان لوزالمعده

مطالعه انجام گرفته توسط پژوهشگران امریکایی نشان می دهد تزریق مستقیم واکسن در مورد بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده نتایج امیدوارکننده ای در بر داشته است.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از sciencedaily، محققان می گویند تزریق واکسن درون تومور لوزالمعده نه تنها واکنش های نا خواسته ای در بر نداشته بلکه نتایج امیدوارکننده ای نیز داشته است. درمان هایی که بر اساس واکسن انجام می شوند به این منظور طراحی شده اند که قدرت سیستم  دفاعی بدن را افزایش دهند. در مطالعات پیشین محققان نشان داده اند که استفاده از واکسن  سرطان های مثانه و سینه در حیوانات آزمایشگاهی منجر به تقویت سیستم ایمنی در برابر تومور می شود.
در مطالعه حاضر که شامل آزمایشات بالینی فاز یک واکسن مذکور بوده است محققان امریکایی به بررسی اثرات یک واکسن بر روی سرطان لوزالمعده پرداخته اند. نتایج نشان داده است این واکسن توانایی متوقف کردن رشد تومور اولیه و نیز تومورهای کوچکی که باعث گسترش سرطان به نقاط دیگر بدن می شوند را دارد. این واکسن که PANVAC نام دارد در مورد بیمارانی به کار رفته است که کاندیدای جراحی و حذف تومور نبوده اند. PANVAC شامل ژن هایی است که می توانند سیستم ایمنی فرد را برای تشخیص بیماری و ایجاد پاسخ های ایمنی تحریک کنند. دو نوع از این واکسن در این مطالعه استفاده شده است   یک  نوع که  PANVAC-V نام دارد شامل ویروس  زنده ولی ضعیف شده ای به نام smallpox است این ویروس توانایی تکثیر دارد، تزریق این نوع واکسن در بازو صورت گرفته است. نوع دیگر واکسنی به نام PANVAC-F  است که شامل ویروس  زنده Fowlpox می باشد که قدرت تکثیر ندارد، تزریق این واکسن مستقیما در تومور(از طریق آندوسکوپی التراسوند) وسپس در بازو انجام شده است. در مرحله اول مطالعه بیماران جهت تعیین سمیت واکسن، پیشرفت سرطان و حضور مارکرهای سرطان لوزالمعده مورد ارزیابی قرار گرفته اند. در بخش دوم آزمایشات دوز بالاتری از PANVAC-F داخل تومور تزریق شده است. تعدادی از بیماران نیز  در طول این آزمایشات فوت کرده اند. متوسط زنده ماندن این بیماران مبتلا به سرطان لوزالمعده  یک سال و نیم است ولی یکی از بیمارانی که تحت این درمان قرار گرفته اند تا سه سال نیز زنده مانده است. این نتایج از این جهت امیدوارکننده هستند که تنها 6 درصد افراد مبتلا به این بیماری می توانند تا 5 سال  زنده بمانند.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه