(آرشیو ماه خرداد 1391)
دانشمندان مکانیزم جدیدی که منجر به توسعه آرتریت روماتوئید می شود را کشف کردند
محققان دریک پژوهش جدید ،مکانیسمی که بوسیله آن  یک مسیر سیگنالینگ سلولی منجر به توسعه آرتریت روماتوئید (RA) می شود را شناسایی کردند. علاوه براین، این مطالعه شواهدی را فراهم می کند که داروهای درحال توسعه برای درمان بیماری هایی مانند سرطان می تواند برای RA نیز مورد استفاده قرار گیرد. آرتریت روماتوئید، یک بیماری التهابی سیستمیک اتوایمون است که موجب فلج شده و بربیش از یک میلیون فرد بزرگسال در ایالات متحده تاثیر می گذارد.
دوشنبه، 01 خرداد 1391 - 10:23
شناسایی دارویی جدید علیه انگل اسهال خونی
تحقیق انجام شده توسط یک گروه مشترک از دانشمندان دانشگاه UC در دانشکده پزشکی سان دیگو ، منجر به شناسایی دارویی شد که بر انتآمبا هیستولیتیکا موثراست. این انگل باعث اسهال خونی آمیبی و آبسه کبدی شده و عامل مرگ بیش از 70،000 نفر در سراسر جهان درهرسال است.
دوشنبه، 01 خرداد 1391 - 10:20
اولین داروی ساخته شده براساس سلول های بنیادی در کانادا تاییدیه گرفت
بدنبال گسترش عرصه طب ترمیمی، یک شرکت کوچک فناوری زیستی درکانادا برای آنچه که آن را اولین داروی ساخته شده براساس سلول های بنیادی نامیده است ، تاییدیه قانونی دریافت کرد.
دوشنبه، 01 خرداد 1391 - 10:16
مکانیسم کنترل کننده تقسیم نامتقارن سلول های بنیادی سیستم عصبی مرکزی شناسایی شد
حیوانات از انواع سلول های مجزا تشکیل شده اند که همه آنها تنها از یک سلول منشا گرفته اند. برای تولید این تنوع گسترده ، سلول تخم و سلولهای بوجود آمده از آن باید به طور یکنواخت تقسیم وسلول های جدیدی با سرنوشت های متفاوت تولید کنند. هیچ بخش این فرایند، مهم ترازسیستم عصبی مرکزی که در آن تقسیم نامتقارن سلول های بنیادی عصبی به نام نوروبلاست ها تولید نورونها و سلولهای گلیال را می کنند، نیست.
دوشنبه، 01 خرداد 1391 - 10:11
صفحه 8 از 8ابتدا   قبلی   3  4  5  6  7  [8]  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه