(آرشیو ماه آبان 1397)
مصرف قند بوسیله سلول های بنیادی به مبارزه با التهاب کمک می کند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که متابولسیم انرژی سلول های بنیادی مزانشیمی انسانی(hMSCs) می تواند به منظور افزایش توانایی آن ها برای تقویت بازسازی بافتی هدف قرار گیرد. این مطالعه استراتژی را ارائه می دهد که می تواند در بهبود موفقیت سلول درمانی با سلول های بنیادی مزانشیمی، کاربردی سریع داشته باشد.
شنبه، 12 آبان 1397 - 10:00
ارتباط بین سلول های ایمنی و سلول های بنیادی روده به حفظ سلامت سیستم گوارشی کمک می کند
از منظر مولکولی، سیستم گوارشی انسان یک مکان شلوغ و پر سر و صداست به نحوی که همه اجزای این سیستم با باکتری های گوارشی برهمکنش می کنند تا سلامت جمعیت سلولی این بخش حیاتی را حفظ کنند. جمعیت سلولی کلیدی این بخش، سلول های بنیادی روده ای هستند که انواع سلول های روده را تولید می کنند تا سلامت عملکردی این بخش حفظ شود.
شنبه، 12 آبان 1397 - 09:30
مدیفیکاسیون DNA اثر زیادی روی تومورهای کشنده مغزی دارد
گلیوبلاستوماها تومورهای مغزی کشنده ای هستند که نرخ بقای بیماران مبتلا به آن ها بین سه تا شش ماه است. مظنون اصلی بروز این سرطان ها را سلول های بنیادی گلیومایی مقاوم به درمان های استاندارد می دانند.
شنبه، 12 آبان 1397 - 09:00
سلول های تحریک شده منجر به نشت عروق خونی در دیابت و سایر بیماری ها می شوند
یک آنزیم که در طی دیابت فعال می شود می تواند جهت گیری سلول های اندوتلیالی مفروش کننده عروق را معکوس کند و موجب می شود که نشت پروتئین های خونی از دیواره سیاهرگ ها و سرخرگ های دیابتی در مقایسه با عروق خونی طبیعی تا سه برابر افزایش یابد. کنترل این آنزیم می تواند علایمی مانند تورم، درد عصبی، فشار خون پایین موضعی و خطر عفونت را در دیابت و سایر بیماری هایی که عروق خونی در آن ها نشت می کنند، کاهش دهد.
پنجشنبه، 10 آبان 1397 - 13:00
رابط اپتوالکترونیک برای تحریک شبکه های مغزی
طی چند دهه گذشته، تحقیقاتی که با هدف یافتن رویکردهای که بتواند عملکرد مغزی را احیا کنند، صورت گرفته اند به طور قابل توجهی افزایش یافته است.
پنجشنبه، 10 آبان 1397 - 11:45
چربی ها انرژی سرطان های مغزی تهاجمی را تامین می کنند
مطالعه ای جدید در دانشگاه کاردیف نشان داده است که چربی رشد تومورهای مغزی را تقویت می کند.
چهارشنبه، 09 آبان 1397 - 11:10
قانون جدیدی موسوم به HB 810‌در تگزاس برای انجام سلول درمانی
مطالعه ای جدید نگاهی دقیق به محتوا و کاربردهای بالقوه قانون جدیدی در تگزاس موسوم به HB 810 داشته است که قصد دارد مداخلات درمانی با استفاده از سلول های بنیادی را ورای کارآزمایی های بالینی تحت نظر FDA، گسترش دهد.
ﺳﻪشنبه، 08 آبان 1397 - 11:39
ارائه نتایج آزمایش مربوط به KEYNOTE-057 برای بیماران مبتلا به سرطان غیر عضلانی، پرخطر و تهاجمی مثانه بوسیله کمپانی Merck
کمپانی Merck که در خارج از آمریکا آن را تحت عنوان MDS می شناسند، به تازگی اولین نتایج مربوط به آنالیز موقیت مطالعه KEYNOTE-057 را ارائه کرده است.
دوشنبه، 07 آبان 1397 - 14:30
تکوین پوست چگونه شروع می شود؟
محققین دانشگاه کلرادو مکانیسم کلیدی را شناسایی کرده اند که به موجب آن تکوین پوست در جنین شروع می شود. این یافته می تواند اطلاعاتی را در مورد ریشه های ژنتیکی نواقص تولد مانند شکاف کامی ارائه دهد و راه برای ایجاد گرافت های پوستی دارای عملکرد برای قربانیان سوختگی هموار سازد.
دوشنبه، 07 آبان 1397 - 13:30
تنظیم نامناسب پاسخ های آنتی اکسیدانی سلول های بنیادی مزانشیمی در مولتیپل اسکلروزیس(MS)
مطالعات متعددی از پتانسیل سلول درمانی های اتولوگ از جمله سلول های بنیادی مزانشیمی برای مولتیپل اسکلروزیس(MS) و سایر مشکلات عصبی استفاده کرده اند. با این حال فنوتیپ سلول های بنیادی مزانشیمی در بیماری های عصبی به طور کامل شناخته نشده است.
دوشنبه، 07 آبان 1397 - 12:45
ویتامین C با هیدروکسی متیلاسیون DNA‌موجب افزایش تمایز آستروسیتی می شود
مطالعات گذشته گزارش کرده اند که ویتامین C از طریق هیدورکسی متیلاسیون DNA ژن های خاص نورون های دوپامینرژیک، تمایز عصبی سلول های بنیادی/پیش ساز عصبی به سمت نورون های دوپامینرژیک را افزایش می دهند.
دوشنبه، 07 آبان 1397 - 11:28
تغییر زندگی بیماران مبتلا به سلول داسی شکل با سلول درمانی
بیماری کم خونی سیکل سل(سلولهای داسی شکل) چیست و چه عواملی باعث به وجود آمدن این بیماری می شوند؟آیا سلول درمانی می تواند به بهبود زندگی مبتلایان به این بیماری کمک کند؟
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 12:35
هفته 34 بارداری خطر سرطان سینه را کاهش می دهد
بدن زنان طی هفته خاصی از بارداری دچار تغییرات شدیدی می شود که می تواند خطر ابتلای آن ها به سرطان سینه در مراحل بعدی زندگی شان را به میزان قابل توجهی کاهش دهد.
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 11:00
انتقال متمرکز برای درمان سرطان های مغزی
ساقه ی مغز انسان ها بسیاری از عملکردهای مهم بدن انسان مانند ضربان قلب، تنفس، فشار خون و عمل بلع را کنترل می نماید. تومورهایی که در این قسمت رشد می کنند می توانند بسیار خطرناک باشند. نه تنها تومورهای موجود در این ناحیه بسیار خطرناکند بلکه احتمال خطر بسیاری در هنگام جراحی این قسمت ها نیز وجود دارد.
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 10:00
یافته های جدیدی در مورد مکانیسم عمل داروی دیابتی متفورمین
محققین کانادایی و بریتانیایی که داروی متفورمین که در مقابله با دیابت نوع دو موثر نشان داده است می تواند به بازجذب هر چه بهتر گلوکز بوسیله سلول ها و استفاده از آن نیز موثر باشد. در این مطالعه آن ها اثرات سودمند متفورمین برای مهار انواع بیماری های مزمن از جمله سرطان را نیز برشمرده اند.
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 09:30
صفحه 6 از 7ابتدا   قبلی   1  2  3  4  5  [6]  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه