(آرشیو ماه دی 1396)
سلول درمانی بدون پیوند سلول های بنیادی!
با توجه به مشکلات و محدودیت هایی که بر سر راه پیوند سلول های بنیادی وجود دارد، محققین همواره به دنبال یافتن راهی هستند که از محصولات این سلول ها برای اهداف درمانی و تحقیقاتی استفاده کنند.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 11:00
ژن هایی که به ترمیم طناب نخاعی در لامپری کمک می کنند در انسان نیز وجود دارند
بسیاری از ژن های دخیل در ترمیم طبیعی طناب نخاعی آسیب دیده لامپری در ترمیم سیستم عصبی محیطی پستانداران نیز دخیل هستند.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 10:30
تست جدیدی که پیش بینی می کند که آیا بیماران مبتلا به سرطان های خونی به درمان پاسخ می دهند یا خیر
روش جدیدی بوسیله محققین دانشگاه نیوساوت والز طراحی شده است که راهی را برای پیش بینی این که آیا بیماران مبتلا به مشکل خونی سندرم میلودیسپلازی به درمان پاسخ نی دهند یا خیر.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 10:00
یک نقطه ضعف در درمان لوکمیای لنفوسیتیک مزمن(CLL)
تیمی از محققین ایتالیایی و اتریشی نشان داده اند که یک داروی مورد تایید FDA برای درمان لوکمیای لنفوسیتیک مزمن(CLL) برای گروهی از بیماران به اندازه کافی موثر نیست.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 09:45
احتیاط در استفاده از سلول های بنیادی خون ساز مهندسی ژنتیک شده
در مطالعه ای جدید محققین در یو سی دیویس، خواستار یک احتیاط در تلاش برای برای مهندسی ژنتیک سلول های بنیادی خون ساز(HSC) هستند که به منظور القای مقاومت به مرگ سلولی حین پیوند روی آن ها انجام می پذیرد. در حالی که رویکردهای ژن درمانی می توانند به طور دراماتیکی شرایط بیماران را بهبود ببخشند اما باید در مورد خطرات استفاده از آن ها نیز هوشیار بود.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 09:15
هیسترکتومی(بیرون آوردن رحم): یک منبع سلول های بنیادی
مجاری فالوپ دور انداخته شده و حاصل از هیسترکتومی می توانند منبع مناسبی از سلول های بنیادی اهدایی باشند.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 09:00
تولید اندام های انسانی در خوک با وارد کردن سلول های بنیادی انسانی به جنین خوک
محققین در تلاش برای رشد اندام های قابل پیوند به انسان، برای اولین بار جنین هایی را تولید کرده اند که حاوی ترکیبی از سلول های بنیادی خوک و انسان است. این مطالعه در مراحل اولیه خود است و مشکل تر از آن چیزی است که انتظار می رفت.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 08:30
تفاوت در ژن های بیان شده در سرطان های ریه غیر کوچک(NSCLCs) مربوط به برخی آفریقایی-آمریکایی ها و اروپایی-آمریکایی ها نشانمی دهد که تفاوت های نژادی در بیولوژی این سرطان وجود دارد که می تواند شواهد بالینی داشته باشد.
یکشنبه، 01 بهمن 1396 - 08:15
سرطان های ریه در برخی از آفریقایی-آمریکایی ها و اروپایی-آمریکایی ها تفاوت های زیستی دارد
تفاوت در ژن های بیان شده در سرطان های ریه غیر کوچک(NSCLCs) مربوط به برخی آفریقایی-آمریکایی ها و اروپایی-آمریکایی ها نشانمی دهد که تفاوت های نژادی در بیولوژی این سرطان وجود دارد که می تواند شواهد بالینی داشته باشد.
شنبه، 30 دی 1396 - 12:00
یک داروی مورد استفاده در مشکلات مفاصل و پوست می تواند به افزایش کارایی پیوند سلول های بنیادی کمک کند
محققین دانشگاه بریتیش کلمبیا نشان داده اند که یک داروی مورد استفاده برای مشکلات مفصلی و پوستی می تواند به افراد مبتلا به سرطانی که تنها امیدشان دریافت سلول های بنیادی از یک اهدا کننده است کمک کند.
شنبه، 30 دی 1396 - 11:30
مقایسه تاثیر مواد طبیعی و سنتتیک برای مهندسی بافت پالپ دندانی
برای بازسازی بافت پالپ دندان بعد از خالی کردن دندان از طریق روت کانال، محققین تاثیر داربست های سه بعدی ساخته شده از مواد طبیعی یا سنتتیک(مصنوعی) حاوی سلول های بنیادی پالپ دندان و فاکتورهای رشد مشتق از دنتین را با هم مقایسه کرده اند.
شنبه، 30 دی 1396 - 11:00
استئوآرتریت می تواند به صورت دو بیماری در نظر گرفته شود و درمان شود
محققین دانشگاه منچستر کشف کرده اند که اغلب بیماران مبتلا به استئوآرتریت می توانند با توجه به تشخیص و تکوین دارو به دو گروه بیماری مجزا تقسیم شوند.
شنبه، 30 دی 1396 - 10:30
تکه های عضلات قلبی ساخته شده از سلول های انسانی، ریکاوری قلب را بعد از حمله قلبی افزایش می دهند
برای اولین بار، تکه ها یا پچ های بزرگ عضلات قلبی که در آزمایشگاه تولید شده اند در جانوران بزرگ مدل شده برای حمله قلبی تست شده اند. این رویکرد مربوط به بالین نشان داده است که این تکه ها ریکاوری قلب را به میزان قابل توجهی بهبود می بخشند.
شنبه، 30 دی 1396 - 10:00
دریافت اعتبار برای تعیین موثر بودن سلول درمانی برای پارگی عضله چرخاننده شانه(rotator cuff)
تیمی از محققین رشته های مختلف در بیمارستان جراحی تخصصی(HSS)، بودجه ای 800 هزار دلاری را از بنیاد پژوهش و آموزش ارتوپدی(ORFF) دریافت کرده اند تا تعیین کنند آیا استفاده از سلول های بنیادی می تواند نتایج بیمارانی که دچار پارگی عضله چرخاننده شانه(rotator cuff) شده اند بهبود ببخشند یا خیر.
شنبه، 30 دی 1396 - 09:30
استفاده از تکنولوژی lab-on-a-chip برای کشت بهتر و سه بعدی سلول های توموری
در تلاش برای هموار کردن مسیر تست داروها در یک محیط واقعی تر، محققین در انستیتو ملی استاندارد و تکنولوژی(NIST)، کشف کرده اند که چگونه کلونی های کوچکی از سلول های توموری را به صورتی مفید در ظروف آزمایشگاهی کشت دهند.
شنبه، 30 دی 1396 - 09:00
صفحه 1 از 8ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  8  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه