(آرشیو ماه آبان 1397)
شناسایی سلول های سرطانی جدیدی که مسئول عود مجدد لوکمیای میلوئید حاد هستند
محققان دانشگاه McMaster شواهدی را از وجود سلول های سرطانی جدید یافتند که سلول های احیا کننده ی سلول های سرطانی نامیده می شوند. این سلول ها مسئول عود مجدد سلول های سرطانی لوسمی میلوئیدی حاد پس از درمان می باشند.
چهارشنبه، 30 آبان 1397 - 13:00
چرا تنها تعداد اندکی از سلول های جهش یافته بی شمار در پوست، در نهایت سرطانی می شوند؟
سلول های پوستی طبیعی دارای سلول های جهش یافته ای می باشند که تعداد کمی از آن ها به سلول های سرطانی پوست تبدیل می شوند. دلیل این پدیده هنوز برای پژوهشگران مشخص نشده است. محققان در موسسه ی Wellcome سنگاپور و دانشگاه کمبریج با استفاده از یک موش مهندسی ژنتیکی شده نشان دادند سلول های جهش یافته در بافت پوست برای بقا با یکدیگر رقابت می نمایند.
چهارشنبه، 30 آبان 1397 - 12:13
نشست چالش های توسعه و تجاری سازی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
نشست چالش های توسعه و تجاری سازی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی (به همراه پنل اختصاصی استانداردسازی) برگزار می شود
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 11:51
افزایش شانس IVF موفق با تعداد 18 تا 20 سلول تخم
دانشمندان آکادمی Sahlgrenska در سوئد بیان داشتند با استفاده از 18 تا 20 سلول تخم می توان بیشترین تحریک هورمونی را در تخمدان یک زن بالغ بوجود آورد. این تعداد سلول تخم بیشتر از تعدادی است که در حال حاضر در درمان های IVF مورد استفاده قرار می گیرد.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 11:00
سلول های بنیادی ممکن است امیدی برای درمان بیماری های مختلف مغزی باشند
تیمی از محققین کشف کرده اند که چه عاملی می تواند یک منبع جدید برای تحقیقات و درمانی برای بیماری آلزایمر و سایر مشکلات مربوط به سلول های مغزی باشد.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 10:30
سلول درمانی پیشرفته با استفاده از نانو داربست زیست تخریب پذیر
محققین روتگر، یک داربست کوچک و زیست تخریب پذیر را برای پیوند سلول های بنیادی و انتقال داروها ایجاد کرده اند که ممکن است به درمان بیماری آلزایمر و پارکینسون، تخریب مغز در نتیجه پیری، آسیب های طناب نخاعی و آسیب های مغزی ترومایی کمک کند.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 10:00
سیستم های organ-on-a-chip سه بعدی، به پژوهش ها در زمینه درمان بیماری های مختلف سرعت می بخشند
محققین یک سیستم organ-on-a-chip سه بعدی را طراحی و تولید کرده اند که اجازه مونیتور کردن دائمی و زنده سلول ها را می دهد و می تواند برای ایجاد درمان های جدید برای بیماری ها استفاده شود و این در حالی است که نیاز به مطالعات جانوری را کاهش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 09:30
سلول درمانی ترکیبی، موفقیت آمیز در درمان کبد آسیب دیده از سیروز
مطالعه ای جدید حاکی از موفقیت آمیز بودن ترکیب سلول های بنیادی مزانشیمی و ماکروفاژهای مشتق از مغز استخوان القایی(iBMMs) در درمان سیروز کبدی بوده است. استفاده از این سلول درمانی ترکیبی موجب کاهش فیبروز و پیشبرد بازسازی کبدی در موش مدل شده برای آسیب سیروزی شده است.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 09:00
مطالعه سلول های بنیادی مشتق از چربی در موش های کور و ارائه یک استراتژی ضد توموری
تکامل تحت شرایط بسیار پر استرس موجب شده است که موش های کور نژاد Spalax ehrenbergi با طول عمر غیر معمول، تحمل هیپوکسی، مقاومت به سرطان و عدم تشکیل خود بخودی تومور مواجه باشند. این ویژگی های غیر معمول و خارق العاده موجب شده است که محققین سعی کنند مکانیسم های بالقوه ای که در ایجاد این ویژگی ها نقش دارند را شناسایی کنند.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 08:30
تولید مری انسانی در آزمایشگاه
دانشمندانی که در زمینه ی مهندسی زیستی فعالیت می کنند یک سیستم گوارش کامل انسان را در آزمایشگاه طراحی نمودند که در آن از سلول های پرتوان القایی برای رشد ارگانوئید مری انسان استفاده نمودند.
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 08:00
اسفنج زیست تخریب پذیر به همراه سلول های بنیادی بویایی می توانند بهبودی فلجی چهره را سرعت ببخشند
مطالعه ای جدید نشان می دهد که چگونه یک هیدروژل اسفنجی زیست تخریب پذیر که با سلول های بنیادی بویایی(OSCs) بارگیری شده است می تواند ریکاوری فلجی چهره را در موش ها به میزان قابل توجهی بهبود ببخشد.
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 11:00
رژیم غذایی با چربی و قند بالا می تواند قدرت باروری را در زنان تحت تاثیر قرار دهد
مطالعات جدید نشان می دهد تفاوت پاسخ زنان و مردان به افزایش چربی و قند در رژیم غذایی می تواند در قدرت باروری زنان موثر باشد.
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 10:30
احتمال کمتری وجود دارد که زخم های پوستی در موش پیر تبدیل به اسکار شوند
محققان مثال های نادری از بدن پستانداران یافتند که درسنین پیری عملکرد بهتری دارند. تیم تحقیقاتی ای که در دانشگاه پنسیلوانیا این مطالعه را انجام داد بیان داشت در زخم های پوستی موش هرچقدر سن موش ها بالاتر می رود توان بازسازی بافت نیزافزایش و شکل گیری بافت اسکاردرآن ها کاهش می یابد. یافته های مشابهی نیزدرباره بافت انسانی وجود داشته است.
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 10:00
شناسایی بیومارکری جدید برای بیماری آلزایمر با استفاده از تکنیک CRISPR
هدف محققان در آزمایشگاه IBPM ساختن مدلی برای مطالعه بر روی نوعی از بیماری آلزایمر (AD) است که به دلیل جهش ژنتیکی و مادرزادی ایجاد نمی شود. با توجه به اینکه 5 درصد از آلزایمرها از نوع ژنتیکی است پس دلیل بروز 95 درصد از آن مشخص نمی باشد.
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 09:00
دلیل مقاومت درمانی و عود مجدد تومور، وجود جمعیت خاصی از سلول های سرطانی است
مقاومت به درمان یک مشکل عمده در بیماران مبتلا به سرطان می باشد. این مقاومت به دلیل وجود سلول های مقاومی است که در ریشه ی تومور های عود کننده وجود دارد و با افزایش علائم بیماری و مرگ و میر بیماران مرتبط است. درک بهتر نحوه ی عملکرد سلول های سرطانی می تواند به جلوگیری از عود سرطان کمک کند.
دوشنبه، 28 آبان 1397 - 08:30
صفحه 1 از 7ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  5  6  7  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه