(آرشیو ماه آبان 1398)
چگونه سلول های توموری گردش کننده در خون اندام های دور را هدف قرار می دهند
اغلب سرطان ها به این دلیل کشنده هستند که سلول های توموری آن ها از جایگاه اولیه تومور جدا شده و به سایر اندام ها حمله می کنند یا به اصطلاح متاستاز می کنند. مطالعه ای جدید روی سلول های سرطان سینه متاستاز کننده به مغز در جریان خون نشان داده است که آن ها دارای مشخصه های مولکولی هستند که نشان دهنده ترجیح آن ها به یک اندام خاص است.
یکشنبه، 26 آبان 1398 - 08:00
بیومارکری جدید برای سلول های بنیادی سرطانی
در دنیای سرطان، بیومارکرها در قالب پروتئین هایی مانند هورمون ها، آنزیم ها یا مولکول های پیام رسان که از بیماری به بیمار دیگر متغیر هستند می توانند زنگ خطر را برای بیماران و پزشکان به خطر در آورند تا نشان دهند که سرطان برای فرد در راه است. به دلیل این که این پروتئین ها بسیار ناهمگن هستند و به صورت مخلوط بیان می شوند، داروهای موجود به تنهایی نمی توانند آن ها را مورد حمله قرار دهند.
شنبه، 25 آبان 1398 - 09:30
فعالیت ضد توموری یک ماده موجود در ساقه انگور برای مقابله با سلول های سرطان پروستات
طی استفاده از انگور برای اهداف مختلف معمولا ساقه این میوه دور ریخته می شود و محققین ژاپنی در دانشگاه شین شو توانسته اند راهی برای استفاده از این ساقه ها بیابند.
شنبه، 25 آبان 1398 - 09:00
تکنیکی که می تواند اساس درمان های بازسازی کننده قلبی باشد
محققین تکنیکی را طراحی کرده اند که به موجب آن می توانند سلول های قلبی که قابلیت تکثیر دارند و آن هایی که نمی توانند را می توانند دسته بندی کنند. این امر گامی حیاتی به سمت درمان بیماری های قلبی محسوب می شود و می تواند روزی به قلب کمک کند که خودش را ترمیم و بازسازی کند.
شنبه، 25 آبان 1398 - 08:32
تلاش برای CAR T cell درمانی مولتیپل میلوما
دکتر چن و همکارانش در UCLA بودجه ای 2/3 میلیون دلاری را برای ایجاد یک CAR T cell درمانی موفقیت آمیز برای مولتیپل میلوما دریافت کرده اند.
شنبه، 25 آبان 1398 - 08:00
چگونه بدن با سالمونلا مقابله می کند
پژوهشی جدید از محققین دانشگاه East Anglia نشان می دهد که چگونه بدن انسان پاسخ اضطراری خود به آلودگی سالمونلا را تقویت می کند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398 - 09:28
دریافت بودجه چند میلیون دلاری بوسیله محقق UCLA برای درمان نقصان سلول های بنیادی لیمبال
یک محقق مرکز پزشکی بازساختی و سلول های بنیادی UCLA بودجه ای 3/10 میلیون دلاری را از انستیتو پزشکی بازساختی کالیفرنیا یا همان آژانس ایالتی سلول های بنیادی دریافت کرده است
چهارشنبه، 22 آبان 1398 - 09:00
مطالعه مغز انسانی در موش
مطالعه مغز انسان هنوز هم مشکلات و پیچیدگی های خاص خود را دارد. اسکن های مغزی از نظر رزولوشن و اطلاعاتی که می توانند ارائه می دهند با محدودیت مواجه هستند و رویکردهای آزمایشگاهی مورد استفاده نیز نمی توانند به طور کامل ریز محیط مغزی را شبیه سازی کنند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398 - 08:30
مدل سازی حمله قلبی بوسیله سلول های بنیادی انسانی
محققین دانشگاه اوکایاما مدلی از انفارکته میوکاردی را با استفاده از کاردیومیوسیت های تمایز یافته از سلول های بنیادی پرتوان القایی انسانی ایجاد کرده اند.
چهارشنبه، 22 آبان 1398 - 08:00
ویرایش ژن محققین را قادر به تصحیح جهش های سلول های بنیادی عضلانی در مدل دیستروفی کرده است
دیستروفی عضلانی دوشن(DMD) یک بیماری نادر اما مخرب ژنتیکی است که منجر به از دست رفتن عضلات و اختلالات فیزیکی می شود.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1398 - 09:41
فست فود روی سطح تستوسترون مردان اثر می گذارد
مردان چاق که امیدوار به فرزند دار شدن هستند ، مراقب باشند. چاقی با اختلال در عملکرد بیضه همراه است ، که به طور بالقوه منجر به کمبود آندروژن و کاهش باروری می شود. مشخص شده است که وعده های غذایی فست فود که توسط مردان چاق یا اضافه وزن مصرف می شود ، تأثیر منفی آنی بر عملکرد بیضه و تولید تستوسترون دارد.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1398 - 09:00
سلول های بنیادی دندانی می توانند سلول های تولید کننده شیر را تولید کنند
توانایی سلول های بنیادی بالغ برای تولید جمعیت های سلولی تمایز یافته توجه زیادی را در زمینه تحقیقات پزشکی و دندانپزشکی به خود جلب کرده است. این سلول ها می توانند سلول های آسیب دیده را جایگزین کنند و بنابراین جایگزین مناسبی برای بسیاری از درمان های پزشکی کلاسیک در زمینه پزشکی بازساختی باشند.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1398 - 08:28
سیستم لنفاتیک نقش کلیدی را در بازسازی مو بازی می کند
با توجه به فرسایش دائمی که پوست در معرض آن قرار دارد، می توان آن را اندامی فعال در بازسازی و جایگزینی خودش دانست. این فرایند بوسیله مجموعه ای از سلول های بنیادی پوستی صورت می گیرد که در نیچ ها یا ریز محیط های خاصی از پوست قرار دارد. سرعت بالای بازسازی پوستی می تواند منجر به سرطان و سرطان پایین آن می تواند موجب تسریع پیری شود.
ﺳﻪشنبه، 21 آبان 1398 - 08:00
تفاوت های کلیدی در نحوه شکل گیری کلیه ها در مردان و زنان
محققین USC توانسته اند تصاویر اولیه ای را از تفاوت های جنسی در کلیه نشان دهند.
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 09:00
امواج دینامیک پیام رسانی مولکولی سرنوشت جنینی را کنترل می کند
زمان بندی برای سلول های جوانی که منتظر تعیین هویت هستند، همه چیزی است.
یکشنبه، 19 آبان 1398 - 08:30
صفحه 1 از 4ابتدا   قبلی   [1]  2  3  4  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه