سمانه سبزیانی

سمانه سبزیانی

پروفسورسمیعی مدال ملی صربستان رادریافت کرد
پروفسور «مجید سمیعی» متخصص و جراح برجسته مغز و اعصاب روز دوشنبه مدال ملی صربستان را به نام «نشان طلایی لیاقت » از «تومیسلاو نیکولیچ» رئیس جمهوری صربستان، دریافت کرد.
ﺳﻪشنبه، 27 بهمن 1394 - 08:37
برپایی اولین سمپوزیوم ملی «ژنتیک و سلول‌های بنیادی»
اسفندماه امسال صورت می‌گیرد
اولین سمپوزیوم ملی یک روزه «ژنتیک و سلول‌های بنیادی» از سوی ستاد توسعه علوم و فناوری‌های سلول‌های بنیادی و با همکاری پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری و دانشگاه شهید بهشتی ششم اسفند ماه امسال برگزار می‌شود.
یکشنبه، 25 بهمن 1394 - 13:52
آمادگی اندونزی برای همکاری با ایران در زمینه‌ سلول‌های بنیادی و فناوری نانو
اندونزی آمادگی خود را برای همکاری با ایران در زمینه‌ سلول‌های بنیادی، فناوری نانو و دیگر فناوری‌های نوین اعلام کرد.
شنبه، 24 بهمن 1394 - 09:22
شناسایی حدود 30 هزار بیمار قابل درمان با پیوند سلول‌های بنیادی مغز استخوان
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی گیلان عنوان کرد
معاون پژوهشی جهاددانشگاهی استان گیلان گفت: طبق آمار منتشر شده هر ساله حدود 30 هزار بیمار که با پیوند سلول‌های بنیادی مغز استخوان، قابل درمان هستند در کشور شناسایی می‌شوند اما حدود 75 درصد این بیماران قادر به یافتن یک داوطلب مناسب برای اهدا مغز استخوان نیستند.
ﺳﻪشنبه، 20 بهمن 1394 - 11:06
کشف مهم دانشمند ایرانی در زمینه سازوکار بروز آلزایمر
تحقیقات پیشگامانه محقق «رویان»، برنده گرنت معتبر جهانی
دکتر شاهپسند، دانش‌آموخته پسادکتری دانشکده پزشکی هاروارد که به تازگی به هیات علمی پژوهشگاه رویان جهاد دانشگاهی پیوسته، به دلیل تحقیقات پیشگامانه خود در زمینه بیماری آلزایمر برنده گرنت تحقیقاتی موسسه آلزایمر آمریکا شد.
یکشنبه، 18 بهمن 1394 - 10:53
درمان 80 نوع از بیماری‌ها توسط پیوند از طریق سلول‌های بنیادی
مسؤول بانک خون بندناف استان البرز عنوان کرد
مسؤول بانک خون بند ناف استان البرز با بیان اینکه مداوای 80 نوع از بیماری‌ها توسط پیوند از طریق سلول‌های بنیادی صورت می‌گیرد، گفت: سلول‌های بنیادی راهی برای درمان بسیاری از بیماری‌ها است و خون بند ناف یکی از منابع این سلول‌هاست.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:50
رویان در انتظار تسهیل ذخیره سازی 40 هزار نمونه خون بند ناف
مدیرعامل بانک سلول های بنیادی خون، تعداد خون بندناف در بانک عمومی رویان را پنج هزار نمونه اعلام کرد و گفت: حداقل نمونه های خون بندناف در بانک عمومی این مجموعه باید بین 30 تا 40 هزار نمونه باشد.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:28
تحول عظیم پزشکی با سلول های بنیادین خون بندناف
وق تخصص زنان و زايمان و فلوشيپ نازايي بیان کرد:
دكتر مريم نعمتي فوق تخصص زنان و زايمان و فلوشيپ نازايي در همايش تخصصي آشنايي با اهميت سلول‌هاي بنيادي خون بند ناف در شهركرد: اكنون مطالعات زيادي كه در زمينه سلول‌هاي بنيادي شكل گرفته، موجب تحول بزرگي در جهان شده است.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:24
ذخیره کردن سلول‌های بنیادی بیمه‌ای برای سلامت فرزند ‌
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گیلان عنوان کرد
معاون پژوهش و فناوری جهاد دانشگاهی گیلان گفت: ذخیره کردن سلول‌های بنیادی حداقل کاری است که والدین برای سلامت فرزندان انجام می دهند و همانند بیمه‌ای برای سلامت نوزاد است و این سلول‌های ذخیره شده در درمان برخی بیماری‌ها و حتی در جوان سازی پوست کاربرد دارد.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 13:17
پژوهشگاه رویان جهاددانشگاهی برنده جایزه 100هزار دلاری مجمع جهانی آلزایمر شد
مجری طرح "کشف علت سمیت پروتئین تائو" و برنده جایزه 100 هزار دلاری مجمع جهانی آلزایمر اظهار داشت:پروتئین "تائو" در بیماری های اعصاب از جمله آسیب های مغزی، پارکینسون، آلزایمر، سندرم داون و دیابتی که منجر به آلزایمر می شود و بسیاری از نارسایی های عصبی دچار سمیت می شود و ما در صددیم علت سمی شدن آن را شناسایی کنیم.
شنبه، 17 بهمن 1394 - 09:08
معرفی 10 ایده برتر در جایزه ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی»
اردیبهشت 95 صورت می‌گیرد
پس از چند مرحله داوری و در مرحله نهایی، 10 ایده برتر در جایزه ملی «سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی» برگزیده و در نخستین جشنواره ملی سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی معرفی می‌شوند.
ﺳﻪشنبه، 13 بهمن 1394 - 09:17
پروژه قفل ژن برای اولین بار در ایران اجرا شد
هدفگیری دی‌ان‌ای ژن‌های آسیب‌رسان در بیماری‌ها
محققان دانشگاه مازندران برای نخستین بار در کشور موفق به اجرای پروژه قفل ژن شدند که با استفاده از نتایج آن می‌توان نواحی ژن آسیب‌رسان در بیماری‌ها را مشخص کرد.
ﺳﻪشنبه، 13 بهمن 1394 - 09:09
امیدهای تازه برای درمان بیماران صعب العلاج
خون بندناف، بیمه زندگی
مدیر عامل بانک خون بند ناف رویان به تشریح اقدامات انجام شده در این مرکز پرداخت و گفت: بانک خون بند ناف چند سالی است که به عنوان خدمت جدیدی در عرصه خدمات پزشکی مطرح شده است وخوشبختانه روز به روز فعالیت آن درحال گسترش می باشد.
یکشنبه، 11 بهمن 1394 - 11:33
استفاده از سلول‌های بنیادی جنینی برای مطالعات سم‌شناسی در کشور
مطالعه «استفاده از فناوری سلول‌های بنیادی به عنوان یک مدل جایگزین در مطالعات سم‌شناسی جهت ارزیابی مکانیسم‌های سلولی و مولکولی دخیل در سمیت عوامل سمیت‌زای محیطی» توسط جمعی از پژوهشگران کشور انجام شد.
یکشنبه، 11 بهمن 1394 - 09:40
سلول های بنیادی خون بندناف، کارن را به زندگی برگرداند
پدر و مادر کودک بهبود یافته از آنمی آپلاستیک
کارن شیوایی کودک 6 ساله ای است که توانست با کمک سلول های بنیادی خون بندناف خودش ، سلامتی دوباره خود را به دست آورد. برای کارن، سلامتی مثل معجزه پدیدار شد. این معجزه با پیش قدمی پدر و مادرش در ذخیره سازی خون بندناف کارن آغاز ، با همیاری بانک خون بندناف رویان تکامل و در نهایت با دستان توانمند دکتر باهوش پزشک متخصص خون و انکولوژی به نتیجه رسید.
دوشنبه، 05 بهمن 1394 - 09:28
صفحه 17 از 201ابتدا   قبلی   12  13  14  15  16  [17]  18  19  20  21  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه