سمانه سبزیانی

سمانه سبزیانی

کدام سلول‌های بنیادی مزانشیمی برای ترمیم ضایعات غضروفی مناسب‌تر است؟
نتایج پژوهش‌ محققان پژوهشگاه رویان و دانشگاه علوم‌پزشکی بابل نشان می‌دهد سلول‌های بنیادی مزانشیمی برداشت شده از گوش، گزینه مناسب‌تری به نسبت دیگر سلول‌های مزانشیمی برداشت شده از منابع‌ دیگر برای ترمیم بالینی ضایعات غضروفی است.
چهارشنبه، 25 اردیبهشت 1398 - 13:27
تشریح جایگاه ایران در حوزه سلول‌های بنیادی
عضو هیات علمی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: ایران جایگاه مناسبی در زمینه سلول‌های بنیادی به خود اختصاص داده است. اولین جرقه‌های کار بر روی سلول‌های بنیادی، توسط یکی از اساتید مطرح کشور در پژوهشگاه رویان کلید خورد.
دوشنبه، 16 اردیبهشت 1398 - 13:48
درمان اولین بیمار سرطانی توسط سلول‌های NK مشتق شده از سلول‌های بنیادی
پس از 10 سال بهبودی، سرطان Derek Ruff این بار با مرحله IV سرطان روده بزرگ بازگشت. علیرغم شیمی‌درمانی، پرتودرمانی و ایمونوتراپی، بیماری او پیشرفت کرد. در فوریه سال 2019، به عنوان بخشی از یک آزمایش بالینی فاز I در مرکز سرطان در سان‌دیگو آمریکا، Ruff اولین بیمار در جهان بود که برای سرطان توسط سلول‌های بنیادی پرتوان القایی (iPSC) مشتق شده‌ای با نام FT500، درمان شد.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 08:16
سلول‌های بنیادی خونساز در جانی دیگر جاری می‌شود
همه چیز آرام است. از شلوغی بیمارستان خبری نیست. افراد یکی یکی از میان در قهوه‌ای بزرگ به سالن می‌رسند و به انتظار می‌نشینند. در این مکان امید زنده است.
شنبه، 24 فروردین 1398 - 08:08
لازم است بانک اهداکنندگان سلول‌های بنیادی خونساز در کنار توسعه مراکز پیوند غنی شود
معاون درمان وزارت بهداشت گفت: ایران دارای بیشترین مرکز پیوند سلول‌های بنیادی خون‌ساز در افراد مبتلا به تالاسمی در دنیاست.

دوشنبه، 12 فروردین 1398 - 14:00
مرحله دوم طرح کار آزمایی بالینی سلول های بنیادی آغاز شد
مدیرعامل شرکت فناوری بن یاخته های رویان گفت: مرحله دوم برزگترین طرح کار آزمایی بالینی سلول های بنیادی برای کودکان چهار تا 14 سال مبتلا به بیماری فلج مغزی از ابتدای دی ماه جاری آغاز شد.
یکشنبه، 16 دی 1397 - 08:41
ذخیره سازی ۱۱۰ هزار نمونه در بانک خون بندناف رویان/ بالاترین ظرفیت سلولی در خاورمیانه
دکترضرابی با بیان اینکه ۱۱۰ هزار نمونه در بانک خون بندناف رویان ذخیره سازی شده و این میزان بالاترین ظرفیت سلولی در سطح خاورمیانه است، اظهار کرد: ۷۰ هزار نمونه دارای اطلاعات و دیتاهای ژنیتیکی سلول هستند و مجهزترین آزمایشگاه ژنتیک برای انجام شاخص های ژنتیکی سلول در کشور راه اندازی شده که در کمتر از یک دقیقه می‌توان با جستجو در بانک اطلاعاتی، نمونه لازم و مناسب را یافت.
یکشنبه، 09 دی 1397 - 11:21
رونمایی از ۱۰ محصول حوزه سلول‌های بنیادی در کنگره بین المللی سلول های بنیادی و طب بازساختی
در مراسم اختتامیه سومین "جشنواره و کنگره بین‌المللی علوم و سلول‌های بنیادی و پزشکی بازساختی" که با حضور معاون اول رییس‌جمهور و معاون علمی و فناوری رییس جمهور برگزار شد، 10 محصول برتر در این حوزه رونمایی شد.
شنبه، 10 آذر 1397 - 11:16
نشست چالش های توسعه و تجاری سازی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
نشست چالش های توسعه و تجاری سازی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی (به همراه پنل اختصاصی استانداردسازی) برگزار می شود
ﺳﻪشنبه، 29 آبان 1397 - 11:51
۴۵% تخفیف ثبت نام سومین رویداد استارتاپی ستاد توسعه سلول های بنیادی
سومین رویداد استارتاپی در حیطه سلول های بنیادی، پزشکی بازساختی و علوم مهندسی و همگرا 4 تا 6 آذر ماه 1397 در پژهشکده علوم و فناوری انرژی شریف برگزار می شود.
ﺳﻪشنبه، 22 آبان 1397 - 11:30
تغییر زندگی بیماران مبتلا به سلول داسی شکل با سلول درمانی
بیماری کم خونی سیکل سل(سلولهای داسی شکل) چیست و چه عواملی باعث به وجود آمدن این بیماری می شوند؟آیا سلول درمانی می تواند به بهبود زندگی مبتلایان به این بیماری کمک کند؟
یکشنبه، 06 آبان 1397 - 12:35
تاثیر قابل توجه استفاده از سلول‌های بنیادی برای درمان بیماران فلج مغزی
استاد دانشگاه علوم پزشکی تهران اعلام کرد:تزریق سلول‌های مزانشیمال بندناف در بیماران فلج مغزی برای اولین بار در کشور در سطح گسترده در این دانشگاه انجام شده است و نتایج یکساله نشانگر تاثیر قابل توجه آن در درمان بیماران است.
شنبه، 05 آبان 1397 - 09:07
جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی
ستاد توسعه علوم و فناوری های سلول های بنیادی برای سومین سال پیاپی در نظر دارد رویداد علمی جایزه ملی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی را در حاشیه سومین جشنواره ملی و کنگره بین المللی سلول های بنیادی و پزشکی بازساختی برگزار نماید.
چهارشنبه، 27 تیر 1397 - 14:14
نقش سلول‌های بنیادی در باروری کودکان مبتلا به سرطان
پژوهشگاه رویان سمینار «باروری در سرطان» را با مشارکت مؤسسه خیریه محک برگزار کرد
پژوهشگاه رویان سمینار «باروری در سرطان» را با مشارکت محک، در سالن آمفی تئاتر بیمارستان فوق‌تخصصی سرطان کودکان این مؤسسه خیریه برگزار کرد.
شنبه، 02 تیر 1397 - 11:23
چهارمین فراخوان حمایت از طرح های پژوهشی بانک خون بندناف رویان
شرکت فناوری بن یاخته های رویان از طرح های برگزیده پژوهشی و فناوری حوزه سلول های بنیادی با محوریت سلول بنیادی خونساز، سلول های بنیادی بالغین، بانک سلول بنیادی خون بندناف و سلول درمانی با استفاده از سلول های بنیادی حمایت می کند.
چهارشنبه، 30 خرداد 1397 - 08:31
صفحه 5 از 201ابتدا   قبلی   1  2  3  4  [5]  6  7  8  9  10  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه