بنیان

امیررضا اسکندری

سلولهای مشتق از مغز استخوان از طریق مکانیسم های پلاستی سیتی در مغز تمایز می یابند
سلول های بنیادی مشتق از مغز استخوان (BMDCs) به عنوان منبعی برای پیوند به رسمیت شناخته شده اند زیرا آنها می توانند به جمعیت  های مختلف سلولی دراندام های مختلف بدن درهردو شرایط نرمال و پاتولوژیک تبدیل شوند. بیشتر مطالعات انجام شده بر روی BMDC به منظور ترمیم بافت آسیب دیده مغزی و یا کمک به بازگرداندن عملکرد از دست رفته عصبی ، با پیوند BMDC به مخچه در پشت مغز صورت گرفته است. در مطالعه اخیر ، یک تیم تحقیقاتی دراسپانیا نشان داده است که BMDCs همچنین می تواند به انواع مختلفی از سلول های عصبی در نواحی دیگری از مغز ، از جمله حباب بویایی با کمک مکانیسم پلاستی سیتی شرکت کند. نتایج این مطالعه در مجله Cell Transplantation  به چاپ رسیده است..
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1390 - 04:25
آزمایش خون به پیش بینی تاثیر داروی ضد افسردگی کمک خواهد کرد
به گفته محققان مرکز پزشکی دانشگاه  ایلینویز  آمریکا : آزمایش خون برای یک پروتئین به نام فاکتور رشد اندوتلیال عروقی (VEGF) می تواند پیش بینی کند که آیا یک داروی ضد افسردگی بر روی یک بیمار افسرده موثر خواهد بود یا خیر.
ﺳﻪشنبه، 29 آذر 1390 - 04:08
منشا سلول های بنیادی خون كشف شد
دانشمندان یك نشانگر مولكولی كشف كرده اند كه پیش سازهای فوری سلول های بنیادی خون در جنین های در حال رشد هستند.
ﺳﻪشنبه، 22 آذر 1390 - 10:07
بازدارنده گیرنده سلول های B سبب بهبود لوسمی لنفوسیتی مزمن می شود
یک روش هدفمند جدید برای درمان لوسمی لنفوسیتی مزمن ، بهبودی پایداری را در فاز I / II بالینی برای بیماران مبتلا به عود بیماری یا مقاومت در برابر درمان به همرا داشت.
ﺳﻪشنبه، 22 آذر 1390 - 09:49
دیدگاه جدیدی نسبت به تکوین پانکراس، امید تازه ای به بیماران دیابتی می دهد
یک اختلال ژنتیکی نادر به دانشمندان دیدگاه جدیدی نسبت به چگونگی تکوین پانکراس و برنامه نویسی مجدد سلول های بنیادی برای تبدیل به سلول های پانکراسی داده است.
فقدان پانکراس بیماری نادراست که در آن بدن قادر به تولید پانکراس نیست. پانکراس نقش مهمی در تنظیم سطوح قند خون ، با انتشار هورمون انسولین تولید شده توسط سلول های بتا پانکراسی ایفا می کند.
دوشنبه، 21 آذر 1390 - 12:00
موفقيت دانشمندان ژاپني در توليد پلاكت خون از سلولهاي بنيادي
دانشمندان ژاپني موفق به توليد سلولهاي پلاكت خون از طريق تغيير برنامه سلولهاي بنيادي به دست آمده از سلولهاي بالغ شده‌اند كه ارائه كننده پتانسيلي براي يک منبع تجديدپذير از اجزاي شکننده خون است.
دوشنبه، 21 آذر 1390 - 11:21
اریتروپویتین با انقباض رگ های خونی سبب افزایش فشار خون در مغز می شود
اریتروپویتین یا EPO ممکن است به عنوان ماده "نیروزا" به ورزشکاران معرفی  گردد ، اما تحقیقات جدیدی که در مجله FASEB منتشر شده است نشان می دهد که این نیروزایی هزینه های بالایی(افزایش خطر ابتلا به مشکلات عروقی در مغز) دارد. بر اساس این بررسی ، استفاده کوتاه یا بلند مدت از EPO ، با تنگ کردن شریانها ، فشارخون را افزایش می دهد ، که این موجب کاهش جریان خون به مغز می شود. این یافته همچنین در تضاد با شواهد پیشین است که نشان می داد EPO ممکن است درمان به موقع و پایداری برای قربانیان سکته مغزی باشد.
دوشنبه، 21 آذر 1390 - 08:30
دستیابی به موفقیت در تنظیم متابولیسم چربی
دانشمندان در دانشکده پزشکی Warwick به کشف مهمی در مورد مکانیزم کنترل چربی بدن دست یافتند ، که به ما دردرک چگونگی تنظیم کنترل اشتها و ترشح انسولین توسط پروتئین ها کمک می کند.
دوشنبه، 21 آذر 1390 - 08:24
دومين كنگره «رهگيري سلولهاي بنيادي در بازسازي بدن» برگزار مي‌شود

دومین کنگره واحد فراهم آوری سلولهای بنیادی در اسفند 90 با هدف رهگیری سلولهای بنیادی که پیوند زده می شود در بیمارستان فارابی برگزار می شود. شرکت در این کنگره  6 امتیاز آموزشی برای سخنرانان و 4 امتیاز آموزشی برای شرکت کنندگان به همراه دارد.

یکشنبه، 20 آذر 1390 - 14:10
درمان اختلال روده جوانان با کمک روده مصنوعی
تولید یک داربست کلاژنی سه بعدی کوچک در آزمایشگاه می تواند نجات بخش کسانی باشد که بخش هایی از روده خود را از دست داده اند.
John March ، دانشیار مهندسی بیولوژیکی و زیست محیطی در آزمایشگاهش نوعی روده مصنوعی را برای پیوند به کودکان مبتلابه سندرم روده کوتاه (SBS) ابداع کرد.
یکشنبه، 20 آذر 1390 - 00:59
دانشمندان به ترميم مدارهاي معيوب مغز با پيوند سلول‌هاي عصبي اميدوار شدند

يك پژوهش تازه‌ كه توسط تيم پژوهشي «جفري مکليس»، عصب‌شناس دانشگاه هاروارد صورت گرفته نشان داد كه با پيوند سلول هاي عصبي (نرون) جنيني در بخشي از مغز موش که معمولا سلول‌هاي عصبي تازه توليد نمي‌کند، مي‌توان مدارهاي معيوب مغز را ترميم كرد.

شنبه، 19 آذر 1390 - 21:59
سلول های مغز استخوان، سریعترین سلول های جهان
سرعت 0.0000003088 کیلومتر بر ثانیه یا 5.2 میکرون در دقیقه شاید در نظر انسان اصلا سرعت به چشم نیاید اما چنین سرعتی برای یک سلول می تواند کشنده باشد.
چهارشنبه، 16 آذر 1390 - 00:28
تشخیص و درمان بیماری اندومتریوز در پژوهشگاه ابن سینا

رییس پژوهشگاه و مركز فوق تخصصی ابن سینا گفت: محققان این مركز با انجام تحقیقاتی به روش جدیدی برای تشخیص و درمان بیماری اندومتریوز دست یافتند.


شنبه، 21 آبان 1390 - 02:39
ژن زبان توانایی های عضلانی و شناختی را به هم پیوند می زند
10 سال قبل ژنی با عنوان Foxp2 کشف شد که مسئول برقراری توانایی زبان در انسان است در طول یک دهه تحقیقات پس از این کشف شگفت انگیز، پژوهشگران دریافتند که این ژن مسئول کنترل عملکردهای حرکتی و نورونی پیچیده ای است که در کنار هم پدیده منحصربفرد "زبان" را می سازند.
ﺳﻪشنبه، 10 آبان 1390 - 03:07
یافته های جدید متضاد با نظریه غالب در بیماری آلزایمر
برای دهه ها فرضیه آمیلوئید زمینه تحقیق در بیماری آلزایمررا تحت سلطه داشت. این تئوری توضیح می دهد چگونه افزایش در ترشح پپتید آمیلوئید بتا منجر به تشکیل پلاک ها (خوشه های سمی پروتئین های آسیب دیده دربین سلول ها) و درنهایت منجر به انحطاط عصبی می شود. دانشمندان در دانشگاه لوند ، سوئد ، در حال حاضر مطالعه ای را ارائه دادند که این فرضیه را تغییر می دهد. داده های این گروه تحقیقاتی فرضیه مخالفی را ارائه داده که نشان می دهد واقعیت این است که عدم توانایی سلول های عصبی در ترشح بتا آمیلوئید است که دربطن بیماریزایی بیماری آلزایمر نهفته است.
ﺳﻪشنبه، 10 آبان 1390 - 02:50
صفحه 24 از 27ابتدا   قبلی   18  19  20  21  22  23  [24]  25  26  27  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه