غیرفعال سازی ویروس ها با کمک پلاسما  قبل از حمله  آنها به سلول امکانپذیر شد
آدنوویروس می تواند سبب بروزعفونت های تنفسی ، چشم  و روده شده ومانند ویروس های دیگر ازسیستم های سلولی ارگانیسم های آلوده به منظور تولید پروتئین ها و تکثیر خود استفاده می کند.
یکشنبه، 25 دی 1390 - 08:39
درمان دیابت با روش جدید سلول درمانی
دیابت نوع 1 که دراثرحمله سیستم ایمنی خود بدن به سلولهای بتا جزایر پانکراس ایجاد می شود نیاز به تزریق روزانه انسولین برای تنظیم سطح گلوکز خون بیماردارد. بر اساس گزارش منتشر شده در مجله  BMC Medicine  ، می توان از سلول های بنیادی خون بند ناف برای آموزش دوباره سلولهای T دیابتی استفاده کرده و در نتیجه با راه اندازی مجدد عملکرد لوزالمعده نیاز به انسولین را کاهش داد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 16:00
افزایش خطر ابتلا به آسم در کودکان تولد یافته از طریق سزارین
بنابر یک مطالعه جدید، درکودکان متولد شده از طریق سزارین افزایش خطر ابتلا به آسم وجود دارد. این مطالعه که بر روی مادران و کودکان نروژی انجام شده نشان می دهد که درکودکان متولد شده طی سزارین افزایش خطر ابتلا به آسم در سن سه سالگی وجود دارد. این به ویژه در میان کودکانی که  تمایل ارثی به آسم و آلرژی ندارند دیده می شود.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 15:22
کوتاه شدن قد خطر شکستگی و مرگ را در زنان مسن افزایش می دهد
براساس مطالعه جدید منتشر شده در مجله Bone and Mineral Research زنان مسنی که بیش از دو اینچ کاهش قد می یابند با افزایش خطر شکستن استخوان و مرگ روبرو هستند.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 12:28
موفقیت محققان کشور در تولید دارو از شیر شنگول/ درمان هموفیلی
مسئول آزمایشگاه مزرعه رویان جهاد دانشگاهی از تایید بیان ژن فاکتور 9 انعقادی انسانی در شیر بزهای تراریخته شنگول و منگول خبر داد و گفت: با انجام مراحل خالص سازی پروتئین از شیر، در نهایت بیان پروتئین فاکتور 9 انعقادی در شیر شنگول تایید شد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 09:18
وادار کردن سلولهای سرطانی به بلعیدن سم توسط محقق ایرانی
محقق ایرانی دانشکده پزشکی دانشگاه هاروارد موفق به ابداع سیستم انتقال دارویی شده است که می تواند سلولهای سرطان پروستات را وادار کند تا سم یا همان داروی ضد سرطان را بلعیده و به این شکل نابود شوند.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 09:13
پروتون درمانی روشی برای درمان موثر سرطان پروستات
با توجه به دو مطالعه جدید منتشر شده در مجله بین المللی Oncology•Biology•Physics ، پروتون درمانی که نوعی درمان با استفاده از پروتون به جای اشعه X است، درمان مطمئن و موثری برای سرطان پروستات می باشد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 08:39
گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد در افراد پر اضطراب موثر باشد
حواس پرتی یک مسکن ثابت شده ی درد است و دریک مطالعه جدید که درمجله  Pain منتشر شده است ، گزارش شده که گوش دادن به موسیقی می تواند برای کاهش درد افراد پراضطراب موثر باشد.
چهارشنبه، 21 دی 1390 - 07:52
توليد آنتي بادي منوکلونال جهت شناسايي سلول‌هاي بنيادي
محققان پژوهشگاه فناوري هاي نوين علوم زيستي جهاد دانشگاهي موفق به توليد نوعي آنتي بادي منوکلونال شدند که در شناسايي سلول هاي بنيادي به کارمي رود.
ﺳﻪشنبه، 20 دی 1390 - 08:46
دو ژن مرتبط با اضطراب و اختلال رفتار در موش شناسایی شد
محققان دانشگاه  Baylor در گزارشی که در مجله Nature Genetics به چاپ رسیده است عنوان کردند: اضطراب و مسائل رفتاری با پروتئین اضافی MeCP2 که ناشی از بیان بالای دو ژن CRH و Oprm1  است مرتبط می باشد. این ممکن است راهی برای درمان این مشکلات در بیماران با مقادیر بالای این پروتئین باشد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 14:36
استاتین ها ممکن است خطر ابتلا به ناهنجاری های ریه در افراد سیگاری را افزایش دهند
بر اساس یک مطالعه جدید، استفاده از استاتین ها ممکن است استعداد ابتلا به پیشرفت بیماری بینابینی ریه (ILD) در افراد سیگاری را تحت تاثیر قرار دهد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 14:04
حلزون دریایی راهنمای دانشمندان برای افزایش حافظه
تلاش برای کمک به افراد مبتلا به اختلالات یادگیری توسط گونه هایی از حلزون دریایی مشهوربه  Aplysia californica درحال انجام است. این جانور نرم تن که توسط محققان برای مطالعه مغز استفاده می شود ،اشتراکات زیادی با دیگر گونه ها از جمله انسان دارد. تحقیقات مربوط به حلزون به درک درستی از یادگیری و حافظه کمک کرده است.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 13:50
ساخت حافظه با کمک تکه های ژنتیکی ماهی آزاد
ماهی های آزاد بسیار خوشمزه اند و ابزار امرار معاش ماهیگیرها به شمار می روند، بخشی مهم از اکوسیستم را تشکیل می دهند و اکنون اینگونه به نظر می آید که می توان از آنها در ذخیره اطلاعات نیز استفاده کرد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 08:17
آخرین وضعیت سلامتی بزهای تراریخت/ تولد بزغاله‌های "شنگول" و "منگول"
اولین بزهای تراریخته "شنگول" و "منگول" در حالی دو سالگی خود را پشت سر می گذارند که بزغاله های آنها متولد شده اند و در سلامت کامل به سر می برند این حیوانات حامل ژن تولید پروتئین انسانی با ترکیبی جدید هستند که می تواند در درمان بیماریها موثر باشد.
دوشنبه، 19 دی 1390 - 08:05
امید به بازگرداندن اثرات وابسته به سن در بیماران مبتلا به MS
تحقیقات جدید  معکوس کردن اثرات پیری در سیستم عصبی مرکزی بیماران مبتلا به مولتیپل اسکلروزیس (MS) را ممکن می داند. این مطالعه در مجله Cell Stem Cell منتشر شده است.
یکشنبه، 18 دی 1390 - 16:13