گسترش برنامه پیوند خون و مغز استخوان بوسیله مرکز سرطان Langone’s Perlmutter
برای پیشرفت بیشتر در مطالعه و درمان سرطان های خون، مرکز سرطان Langone’s Perlmutter نیویورک برنامه جامعی را در مورد گسترش پیوند خون و مغز استخوان ارائه کرده است.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 09:31
ایمپلنت های بافت کبدی سه بعدی ساخته شده از سلول های بنیادی عملکرد کبدی را در موش حمایت می کند
محققین مرکز مشاوره تحقیقات پزشکی و طب بازساختی دانشگاه ادینبورگ توانسته اند به کمک سلول های بنیادی، بافت کبدی انسانی سه بعدی را تولید کنند و نشان دهند که ایمپلنت کردن این بافت کبدی سه بعدی به موش مبتلا به بیماری کبدی موجب بهبود عملکرد کبدی می شود.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 09:00
تست ترکیبات دارویی جدید علیه سخت ترین سرطان های سینه
محققین دانشگاه کالیفرنیا فاز Ib یک کارآزمایی بالینی را برای ارزیابی ایمنی و قابل تحمل بودن ترکیب داروی cirmtuzumab با شیمی درمانی های استاندارد و به منظور درمان سرطان سینه متاستازیک یا پیشرفته که قابل برداشتن به وسیله جراحی نیستند، آغاز کرده اند.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 08:30
آسیب ژنتیکی حاصل استفاده از تکنیک ویرایش ژنی CRISPR/Cas9
محققان در موسسه ی سنگر دریافتند استفاده از ویرایش ژنی CRISPR/Cas9 می تواند آسیبی بزرگتر از آن چه در گذشته متصور می شد به ژنوم وارد نماید. این نتایج به این مفهوم است که استفاده از CRISPR/Cas9 بعنوان ژن درمانی می تواند باعث تغییراتی شود که به سلول ها آسیب زیادی می زنند.
چهارشنبه، 21 شهریور 1397 - 08:00
برای زنانی که متحمل IVF‌می شوند، انتقال جنین تازه بهتر است یا جنین فریز شده؟
اولین نوزاد حاصل از لقاح آزمایشگاهی(IVF)، تابستان امسال 40 ساله شد، اما بعد از گذشت چهار دهه، IVF هنوز هم یک زمینه جدید محسوب می شود و محققین همواره بدنبال یافتن بهترین راه برای رسیدن به بهترین نتیجه برای زوج هایی بوده اند که مشکل ناباروری دارند.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 14:00
زیست پرینت مواد جایگزین استخوان با جوهر زیستی حاوی سلول
مهندسی بافت استخوان(BTE) یک زمینه علمی در حال تکوین در علم مواد و مهندسی زیستی است که در آن مخققین سعی دارند مواد ایده آل و الهام گرفته از زیست شناسی را برای کمک به ترمیم استخوان بکار گیرند. به همین منظور در سال های اخیر پیشرفت های زیادی در علم مواد و تکنولوژی های ساخت زیست مواد صورت گرفته است تا سلول ها، پروتئین ها و زیست مواد را با هم ترکیب کنند و یک جایگزین بافتی مناسب را طراحی کنند.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 13:10
دستور ساده ی تولید سلول های عصبی برای مطالعه بر روی بیماری های عصبی
محققان مرکز تحقیقات اسکریپت روشی را ابداع نمودند که به آن کتاب آشپزی نورون می گویند و بوسیله ی آن سلول های پوستی را به نورون ها تمایز می دهند. نتایج حاصل از این مطالعات راهی برای درمان بیماری های شیزوفرنی، اوتیسم، اعتیاد و آلزایمر با ایجاد شرایط طبیعی مغز در آزمایشگاه می باشند.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 12:45
درمان بیماران مبتلا به بیماری های مخرب عصبی با فعال سازی سلول های بنیادی شبکیه
محققین مونت سینای توانسته اند با موفقیت بینایی موش ها را از طریق فعال سازی سلول های بنیادی شبکیه احیا کنند، درمانی که تاکنون محقق نشده است. این مطالعه که به تازگی در Nature منتشر شده است می تواند انقلابی در درمان بیماران مبتلا به بیماری های مخرب عصبی باشد.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 12:10
 STAT3یک هدف درمانی برای عفونت EBV مزمن فعال
مطالعه در دانشکده دندانپزشکی توکیو نشان می دهد که مهار فعالیت STAT3 بواسطه ruxolitinib، بقای سلول های T و سلول های کشنده ذاتی تکثیر کننده آلوده به ویروس اپستئین-بار(EBV) را بلوک می کند و تولید سیتوکین های های پیش التهابی را کاهش می دهد.
ﺳﻪشنبه، 20 شهریور 1397 - 11:40
ورزش خون افراد چاق را سالم تر می کند
ورزش می تواند با تغییر ویژگی های خونی افراد چاق، التهاب را در آن ها کاهش دهد.
دوشنبه، 19 شهریور 1397 - 08:45
مارموست ها، مدلی موثر برای علایم غیر حرکتی پارکینسون
میمون های کوچک دنیای جدید موسوم به مارموست ها می توانند اختلالات خواب، تغییرات در ریتم سیرکادین و مشکلات شناختی بیماران پارکینسونی را به خوبی تقلید کنند.
یکشنبه، 18 شهریور 1397 - 13:33
بلاستوسیست های مشتق از سلول های بنیادی به پیشبرد تحقیقات جنینی کمک خواهند کرد
پژوهش های فعلی در زمینه تکوین اولیه جنین پستانداران یا مرحله بلاستوسیستی به دلیل فقدان سیستم های مدل مناسبی که اجازه آنالیز دقیق فرایندهای تکوینی دخیل در برهمکنش بین جنین و بافت های خارج جنینی را بدهد با مشکلاتی همراه است.
یکشنبه، 18 شهریور 1397 - 13:00
استفاده از تکنولوژی Organ-on-a-chip برای مطالعه بیماری نورون های حرکتی
تست های آزمایشگاهی که برای تولید انواع سلول ها از سلول های بنیادی پرتوان القایی(iPSCs) اقدام می کنند معمولا دارای محدودیت هایی هستند که شاید یکی از بزرگ ترین های آن ها عدم بلوغ عملکردی کامل سلول های تمایز یافته حاصل باشد.
یکشنبه، 18 شهریور 1397 - 12:15
استفاده از سلول های بنیادی جفتی برای بیماری ارثی تاول های پوستی
موتاسیون ها در ژن COL7A1 که کلاژن نوع هفت را کد می کند، منجر به اختلال در اتصالات درمی-اپیدرمی(DEJ) و بروز بیماری به نام بیماری ارثی تاول های پوستی موسوم به اپیدرمیولیز بلوزا یا بیماری پروانه ای هستند.
یکشنبه، 18 شهریور 1397 - 12:00
زیست پرینت سه بعدی: درمانی برای نابینایی قرنیه در آینده؟
آمار ارائه شده بوسیله سازمان سلامت جهانی(WHO) نشان می دهد که نابینایی مربوط به قرنیه و اسکار قرنیه، نزدیک به 15 میلیون نفر را در سراسر دنیا تحت تاثیر قرار داده است و روز به روز به این آمار اضافه می شود و متاسفانه به دلیل کمبود اهدا کننده قرنیه، شرایط نیز روز به روز بدتر می شود.
یکشنبه، 18 شهریور 1397 - 11:30
صفحه 313 از 1018ابتدا   قبلی   308  309  310  311  312  [313]  314  315  316  317  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه