اندازه گیری ارتباط بین نورون های حرکتی مشتق از سلول های بنیادی و سلول های عضلانی
در تلاش برای شناسایی دلایل اختلالات عصبی که عملکردهای حرکتی مانند راه رفتن و تنفس را مختل می کنند، محققین دانشگاه UCLA سیستم جدیدی را برای اندازه گیری ارتباطات بین نورون های حرکتی مشتق از سلول های بنیادی و سلول های عضلانی در آزمایشگاه کشف کرده اند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 10:15
سرطان مجاری صفراوی چگونه ایجاد می شود و چگونه می توان آن را مهار کرد
دو نوع مختلف از سرطان می تواند در کبد ایجاد شود: شکل شایع تر که مربوط به سلول های خود کبد است و کارسینومای هپاتوسلولار نام دارد و شکل کمتر اشیع که سرطان مجاری صفراوی است و از سلول های مجاری سفراوی یا سلول های تمایز نیافته کبدی منشا می گیرد. در هر دو نوع سرطان، درمان بسیار مشکل است و در جامعه آمریکا، سرطان های کبدی را دومین دلیل مرگ های سرطانی می دانند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 09:15
ناباروری مردان می تواند با پر سر و صدا بودن اتاق خواب مرتبط باشد
آیا خوابیدن در اتاق هایی که در مجاورت خیابان های پر سر و صدا قرار دارد می تواند رو سلامتی فرد در آينده تاثیر بگذارد؟
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 08:45
بیولوژی مایع رحمی: چگونه جنین را از دنیای مادر مطلع می سازد
یک جنین در حال تکوین در مخلوطی از ترشحات سلولی و پروتئین های منحصربفرد مربوط به رحم مادرش غوطه ور است. قبل از لقاح، pH مایع رحمی به ایجاد یک محیط هدایت کننده برای مهاجرت اسپرم کمک می کند و سپس افزوده شدن بر حجم آن به لانه گزینی جنین در دیواره رحم کمک می کند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 08:15
موتاسیون های مربوط به پیری در سلول های خونی یک ریسک فاکتور مهم برای بیماری های قلبی عروقی هستند
محققین دانشگاه های MIT‌و هاروارد دریافته اند که مجموعه ای موتاسیون های ژنتیکی که طی فرایند پیری در سلول های خونی ایجاد می شوند، یک ریسک فاکتور مهم و جدید برای بیماری های قلبی عروقی هستند.
یکشنبه، 11 تیر 1396 - 07:45
بافت های مجاور می توانند سیگنال هایی را بفرستند که تومورزایی را القا می کند
دیدگاه های موجود این است که تکوین سرطان از سلول هایی شروع می شود که دچار موتاسیون های DNA می شوند. این امر خود موجب نقص های دیگری می شود که برایند آن تکثیر نامحدود و کنترل نشده سلول هاست که موجب ایجاد تومورهای اولیه می شود که خود می توانند متاستاز دهند و تومورهای ثانویه را ایجاد کنند.
شنبه، 10 تیر 1396 - 09:15
پاسخ های فردی سوء مصرف دارو می تواند بوسیله یک تست خون ساده پیش بینی شود
بیماری های شدید گاها نیازمند رژیم های درمانی است که با خطرهایی مانند نارسایی اندام همراه است. اینک محققین A*STAR تکنیک غیر تهاجمی را طراحی کرده اند که می تواند میزان آسیب پذیری بیماران در برابر سمیت داروها را پیش بینی کند.
شنبه، 10 تیر 1396 - 08:45
یافته های جدید در مورد بیماری های نورون های حرکتی، دیدگاه های جدیدی را در مورد ایجاد درمان های هدفمند ارائه می کند
محققین کشف کرده اند که چگونه اشکالی از بیماری های نورون های حرکتی شروع می شوند و در سطح مولکولی و سلولی پیشرفت می کنند و راه های جدیدی را برای آهسته کردن و متوقف کردن این فرایند ارائه کرده اند. در حال حاضر محققین در حال همکاری با کمپانی های دارویی برای استفاده از این اطلاعات و ایجاد داروهایی هستند که به درمان بیماری های مربوط به نورون های حرکتی کمک کنند.
شنبه، 10 تیر 1396 - 08:15
بلوک کردن موتاسیون های خاص سرطان در لوکمیا و تومورهای مغزی
جایگزینی یک آمینواسید در آنزیم متابولیک می تواند منجر به انواع مختلفی از سرطان شود.
شنبه، 10 تیر 1396 - 07:45
پیشرفت در درک پروتئین ها و اثر آن ها روی سیستم ایمنی
محققین دانشگاه بیرمنگام توانسته در درک این که چگونه آرایش ژنتیکی ما می تواند روی فعالیت سیستم ایمنی ما و توانایی ما برای مبارزه با سرطان اثر بگذارد، قدم هایی رو به جلو بردارند.
جمعه، 09 تیر 1396 - 11:00
کشف دلیل نقص در سد خونی مغزی بیماران مبتلا به هانتینگتون
با استفاده از سلول های بنیادی پرتوان القایی برای تولید سلول های اندوتلیالی پوشاننده عروق خونی در مغز، محققین دانشگاه کالیفرنیا برای اولین بار دلیل این که چرا بیماران هانتینگتونی دچار نقص در سد خونی مغزی هستند را نشان داده اند.
جمعه، 09 تیر 1396 - 10:00
رژیم غذایی پر چرب منجر به التهاب روده ای می شود که شبیه آن چیزی است که بوسیله ویروس ها اتفاق می افتد
مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشگاه UCLA نشان داده است که زمانی که موش ها رژیم غذایی پر چربی را مصرف می کنند، سلول های موجود در روده کوچک شان به همان طریقی پاسخ می دهند که مشابه زمان آلودگی ویروسی است. آن ها به تولید مولکول های ایمنی خاصی می پردازند که منجر به التهاب در سراسر بدن می شود.
جمعه، 09 تیر 1396 - 09:30
تکنیکی خلاقانه که می تواند گرافت های استخوانی را برای ترمیم شکستگی های استخوانی شدید را جایگزین کرد
تیمی از محققین سدراس-سینایی توانسته اند با موفقیت شکستگی های شدید اندام های حرکتی را در جانوران آزمایشگاهی و با استفاده از یک تکنیک خلاقانه که موجب رشد مجدد استخوان های خود بافت می شود ترمیم کنند. در صورت موفقیت‌آمیز بودن این تکنیک که ترکیبی از اولتراسوند، سلول درمانی و ژن درمانی است، محققین از آن در مطالعات انسانی استفاده خواهند کرد.
پنجشنبه، 08 تیر 1396 - 11:00
کشف راهی خلاقانه برای تولید سلول های بنیادی خون ساز
در مطالعه ای جید محققین روشی خلاقانه را برای تولید منبعی نامحدود از سلول های خونی سالم از سلول های مفروش کننده عروق خونی یافته اند. در این مطالعه محققین دانشگاه Cornell برای اولین بار توانسته اند چنین سلول های بنیادی خون سازی را ایجاد کنند.
پنجشنبه، 08 تیر 1396 - 10:12
چگونه پروتئین DPF2 تولید سلول های خونی را در لوکمیا کنترل می کند
قبل از این که سرطان ایجاد شود خیلی از اشتباهات درون سلول اتفاق می افتد. در قلب این هرج و مرج های درون سلولی، اغلب سوئیچ های ژنتیکی وجود دارد که تولید سلول های جدید را کنترل می کنند. در مورد شکلی تهاجمی از لوکمیا به نام لوکمیای میلوئید حاد نیز یک سوئیچ ژنتیکی که بلوغ سلول های بنیادی خونی به سلول های سفید و قرمز خون را کنترل می کند دچار مشکل می شود.
چهارشنبه، 07 تیر 1396 - 12:45
صفحه 428 از 1016ابتدا   قبلی   423  424  425  426  427  [428]  429  430  431  432  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه