تشخیص زود هنگام و سلول درمانی،  بهترین نتایج را برای بیماریbubble boy در پی دارد
کودکانی که با بیماری به نام bubble boy متولد می شوند، اگر بعد از تولد هرچه سریع تر متحمل پیوند سلول های بنیادی خون ساز شوند شانس بسیار زیادی برای بقا دارند. محققین می گویند این یافته ها نیازمند گسترش غربالگری کودکان برای نقص ایمنی ترکیبی شدید(SCID) است.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 09:00
سلول های بنیادی های پلاناریا توانایی بازسازی بافت های فرسوده را دارند
به کمک سلول های بنیادی معروف به نئوبلاست؛
دکتر Luca Gentile از اعضای دپارتمان زیست شناسی تکوینی انستیتو ماکس پلانک آلمان در مورد سلول های بنیادی پلاناریا گفت: پلاناریاها گروهی از کرم های پهن آزادزی هستند که توانایی بازسازی و ترمیم قسمت های مختلف بدن از جمله سیستم عصبی مرکزی را دارا هستند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 08:32
یک آزمایش خون ساده می تواند به جلوگیری از نقایص لوله عصبی هنگام تولد  کمک کند
یک آزمایش خون برای اندازه گیری غلظت های فولات در سلول های قرمز خون مادر می تواند به جلوگیری از نقایص لوله عصبی هنگام تولد کمک کند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 08:30
وجود small RNAها در خون ممکن است نشان دهنده آسیب قلبی باشد
مولکول های خاصی در بدن وجود دارند که مانند سرنخ هایی از جرم می توانند به وجود سموم، عوامل عفونت زا و یا تروما اشاره داشته باشند و به پزشکان برای تعیین چگونگی درمان فرد کمک کنند. در سال های اخیر، قطعات کوچکی از RNA به نام microRNAها توجه زیادی را به خود جلب کرده است و پتانسیل زیادی دارند که مارکر برای سلامتی یا بیماری باشند.
شنبه، 18 مرداد 1393 - 08:15
مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان به کار خود پایان داد
پنجمین مدرسه تابستانی پژوهشگاه رویان که از شنبه11 مرداد ماه آغاز شده بود امروز به کار خود پایان داد. حضور اساتیدی از کشورهای آلمان، بلژیک و اسپانیا و طرح مباحثی در مورد سلول های بنیادی سرطانی، بیولوژی و طب ترمیم از نکات برجسته این مدرسه شش روزه بود.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 13:25
کاربرد جدید دارویی قدیمی در درمان سرطان لوزالمعده
محققان انگلیسی کاربرد تازه ای برای یک داروی قدیمی به نام rapamycin یافته اند. این دارو می تواند با تاثیر بر روی نوع خاصی از تومور لوزالمعده علاوه بر تحلیل آن، از گسترش آن به سایر بافت ها نیز جلوگیری نماید.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 12:00
گردهمایی بزرگ کشوری جامعه پزشکی در حمایت از "غزه"
متاسفانه طی هفته‌های اخیر شاهد حملات دردمنشانه رژیم قاصد صهیونیستی به مردم بی دفاع غزه بوده‌ایم که به مراکز درمانی هم رحم نکرده‌اند به همین دلیل سازمان نظام پرستاری فراخوانی برای حضور جامعه پزشکی اعلام کرده‌اند.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 11:40
گرفتن سلول های سرطانی از جریان خون و سایر شاهکارهای مهندسی بیومکانیک
محققین دانشگاه میشیگان پلت فرم میکروفلوئیدیک جدیدی را برای مونیتور کردن سیستم ایمنی قلب بیماران بعد از عمل قلبی طراحی کرده اند. این مطلب توضیح می دهد که عفونت های بعد از جراحی خطرات مهمی را برای برخی از بیماران دارند. این پروژه مثال بسیار خوبی از همکاری بین پزشکان و مهندسین است.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 11:30
هشدار در مورد ادعاهای استفاده از سلول های بنیادی در بحث های آرایشی
ادعاهای تبلیغاتی برای روش های آرایشی با استفاده از سلول های بنیادی مبالغه آمیزتر از آن چیزی است که شواهد علمی برای امنیت و کارایی آن ها نشان می دهد.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 11:00
میکروRNAی124(miR-124) موجب افزایش تمایز عصبی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان می شود
میکروRNAها نقش تنظیمی مهمی را در خود نوزایی و تمایز سلول های بنیادی ایفا می کنند. محققین چینی در دانشگاه پزشکی چین روی اثرات افزایش بیان miRNA روی تمایز عصبی سلول های بنیادی مزانشیمی مشتق از مغز استخوان به نورون فوکوس کرده اند.
پنجشنبه، 16 مرداد 1393 - 10:30
موفقیت محققان در تولید سلول‌های شبکیه چشم از سلول‌های بنیادی
رییس پژوهشگاه رویان:
رییس پژوهشگاه رویان گفت: «در مقطع فعلی بیشتر از این که بخواهیم فعالیت‌های جدیدی را شروع کنیم در حال عمق بخشی به کارهای گذشته هستیم و تلاش داریم تحقیقاتی را که در فاز آزمایشگاهی موفق بوده اند در مدل حیوانی تست کنیم که با توجه به تنگناهای بودجه‌یی، هم روش مناسب‌تری است.»
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 15:06
سلول درمانی بیماری های کلیه نیازمند مطالعات بیشتری است
عضو هیات علمی دانشگاه پزشکی اصفهان
یک محقق فعال در زمینه بیماری های کلیوی از ارزیابی ایمنی و کارایی سلولهای بنیادی در درمان بیماری های کلیه خبر داد.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 11:21
مزایای استفاده از organ-on-chips
محققین انستیتو Wyss با همکاری دانشگاه هاروارد اعلام کرده اند که روند تجاری سازی تکنولوژی organ- on chips به وسیله شرکت های خصوصی در حال اجرا است تا از این فن آوری برای تولید محصولات پزشکی، دارویی و شیمیایی استفاده کنند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 10:15
کاهش خطر سرطان کولورکتال با مصرف نوعی نشاسته
محققان استرالیا یی می گویند خوردن نوعی نشاسته موسوم به resistant starch یا نشاسته مقاوم به کاهش خطر سرطان کولورکتال که در اثر مطرف گوشت قرمز ایجاد می شود، کمک می کند.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 09:45
آخرین خبر از فاز دوم مطالعات سلول درمانی بیماران ضایعه نخاعی
دکتر فرزاد اشرافی
رئیس دپارتمان مغز و اعصاب مرکز تحقیقات جراحی اعصاب عملکردی دانشگاه علوم پزشکی شهید بهشتی گفت: هم اکنون فاز دوم مطالعاتی در بیمارانی که حاد محسوب می شوند، یعنی بیمارانی که شش ماه تا یک سال از آسیب نخاعی آن ها گذشته، آغاز شده است.
چهارشنبه، 15 مرداد 1393 - 09:36
صفحه 737 از 1014ابتدا   قبلی   732  733  734  735  736  [737]  738  739  740  741  بعدی   انتها   
کلیدواژه
کلیدواژه