تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 03 مرداد 1391
روش جدید درمان ترکیبی علیه ملانوم

  روش جدید درمان ترکیبی علیه ملانوم

جهش درژن p53 در بسیاری از انواع مختلف سرطان ها بسیار شایع است. با کمال تعجب، جهش در ژن p53 ، تقریبا در ملانوما هرگز دیده نشده است. دانشمندان حدس می زنند که ملانوما راهی متفاوت را برای مهار p53 یافته است.
 

امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily ، ملانوم نوع بدخیم سرطان پوست و یکی از تهاجمی ترین نوع تومورهاست که درمان آن دشوارمی باشد، زیرا ملانوما معمولا در برابر درمانهای شیمی درمانی مرسوم مقاوم است. Agnieszka Gembarska   و Chris Marine  ، روش جدیدی را برای درمان این سرطان تهاجمی پوست یافته اند که درآن، با تعامل بین پروتئین MDM4 و سرکوب کننده تومور p53 ، مقابله می شود.
این تحقیقات جنبه جدیدی را برای توسعه دارو ارائه داده و تایید می کند که درمان های ترکیبی مانند آنهایی که ازمهارکننده تازه توسعه یافته BRAF استفاده می کنند، نویدی برای بهبود بیشتر پاسخ بالینی به این درمان ها می باشند.
این مطالعه در مجله Nature Medicine  منتشر شده و بدون شک مورد استفاده صنعت داروسازی قرار خواهد گرفت.
Chris Marine  گفت: نتایج ما از دو جهت مهم است، یکی ازدیدگاه علمی که ما توانسته ایم نقش کلیدی p53 را در تشکیل ملانوما اثبات کنیم. ولی این تحقیق دیدگاهی را نیز برای بهینه سازی استراتژی های درمانی موجود برای ملانوما ارائه می دهد. درمان با مهارکننده BRAF دارای اثرات مثبت بر روی حدود 80٪ از بیماران است، اما بسیاری از آنها پس از چند ماه عود می کند. ما ممکن است راهی را برای جلوگیری از این عود کشف کرده باشیم.
Chris Marine  و تیم او دارای سابقه طولانی مدت کار با P53 ( پروتئین سرکوبگر تومور) هستند. جهش درژن p53 در بسیاری از انواع مختلف سرطان ها بسیار شایع است. با کمال تعجب، جهش در ژن p53 ، تقریبا در ملانوما هرگز دیده نشده است. دانشمندان حدس می زنند که ملانوما راهی متفاوت را برای مهار p53 یافته است.
MDM4 پروتئینی دارای اثر منفی بر روی عملکرد P53 است که تمرکز علمی محققان برای چندین سال برروی آن بوده است. Gembarska  Agnieszka و Chris Marine  ، در حال حاضر نشان دادند که 65٪ ملانوماها حاوی غلظت های بسیار بالایی از پروتئین MDM4 در سلول های طبیعی هستند. این دانشمندان روش دارویی را برای مهار تعامل بین MDM4 و P53 یافته و در نتیجه قادر به بازگرداندن اثر سرکوبگر توموری p53 در سلول های ملانوم شده اند.
Chris Marine گفت: بازگرداندن فعالیت ژن p53 در سلول های ملانوم این سلول ها را بیشتر مستعد پاسخ به شیمی درمانی و بازدارنده BRAF می سازد. در این تحقیق ما قادر به شناسایی MDM4 به عنوان یک هدف بسیار امیدوار کننده در درمان ملانوم شدیم.
پایان مطلب/

 

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه