تاریخ انتشار: یکشنبه 11 بهمن 1394
تزریق سلول های بنیادی بعد از حمله قلبی موجب احیای قلب می شود

  تزریق سلول های بنیادی بعد از حمله قلبی موجب احیای قلب می شود

معمولا زمانی که بیماری دچار حمله قلبی می شود و به بیمارستان می رسد، پزشکان سعی در بازکردن عروق مسدود شده و احیای جریان خون برای جلوگیری از آسیب بیشتر دارند اما متاسفانه راه موثری برای معکوس کردن آسیبی که به دلیل ایسکمی ایجاد شده است وجود ندارد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، این آسیب و بافت اسکار ایجاد شده دلیل 50 درصد مرگ های قلبی است که موجب سختی تنفس، از دست دادن انرژی و تحلیل توانایی های حرکتی بیماران می شود. برخی از بیماران نیازمند پیوند قلب می شوند و متاسفانه برخی از آن ها آن قدر ضعیف می شوند که می میرند. اما راه حل چیست؟

امروزه در مطالعاتی که مورد تایید FDA است برخی از پزشکان به تزریق پیوند سلول های بنیادی به قلب برای ترمیم و احیای عملکرد آن ها پرداخته اند. با استفاده از این سلول های بنیادی، قلب مجددا می تواند کارآمد شود، به خوبی منقبض شود و شرایط پمپاژی مشابه با شرایط قبل از حمله قلبی را بدست آورد. معمولا  در این موارد بیماران متحمل فرایندی دردناک می شوند تا مقداری از مغز استخوان شان برداشته شود. سلول های بدست آمده طی فرایندهایی که ساعت ها و هفته ها طول می کشد آماده سازی می شوند. اما این سلول ها به دلیل این که از افراد بیمار بدست می آیند از کیفیت بهینه ای برخوردار نیستند. به همین دلیل محققین در کلینیک کلیولند پیشنهاد داده اند که از سلول های بنیادی استفاده شود که پیش از این به وسیله افراد جوان و سالم اهدا شده و ذخیره شده است و در نتیجه می توانند بلافاصله بعد از رسیدن بیمار به بیمارستان یا کلینیک مورد استفاده قرار گیرند. این امر این امکان را فراهم می آورد که بیماری که خود به دلیل حمله قلبی از سلامت مناسب برخوردار نیست متحمل فرایند گرفتن مغز استخوان نشود و فرد از سلول های بنیادی سالم مشتق از افراد جوان و سالم استفاده کند. نتایج اولیه نشان داده است که قلب این بیماران تا حد نرمال احیا شده است و فعالیت پمپاژی مناسبی را انجام می دهند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه