تاریخ انتشار: یکشنبه 26 اردیبهشت 1395
سلول های بنیادی مهندسی شده، HIV را در موجودات زنده پیدا کرده و می کشند

  سلول های بنیادی مهندسی شده، HIV را در موجودات زنده پیدا کرده و می کشند

تیمی از محققین در دانشگاه UCLA‌نشان داده اند که می توان سلول های بنیادی انسانی را مهندسی ژنتیک کرده و آن ها را به سلول های مبارزه کننده با HIV تبدیل نمود. آن ها نشان داده اند که این سلول ها می توانند به سلول های آلوده شده به HIV در موجودات زنده حمله کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که مهندسی سلول های بنیادی برای ایجاد سلول های ایمنی که HIV‌را هدف قرار می دهند می تواند در سرکوب این ویروس در بافت های زنده جانوران مدل موثر باشد.

در مطالعه ای که پیش از این صورت گرفته بود محققین لنفوسیت های T سیتوتوکسیک CD8 که از آن ها به عنوان سلول های T‌کشنده نیز یاد می شود را از افراد آلوده به HIV برداشتند و دریافتند که مولکولی به نام گیرنده سلولT وجود دارد که این سلول های T را برای شناسایی و کشتن سلول های آلوده به HIV راهنمایی می کند. با این حال این سلول هایT، با این که قادر به تخریب سلول های آلوده به HIV هستند اما مقادیر آن ها برای پاکسازی کل بدن از این ویروس کافی نیست. در این مطالعه جدید محققین این گیرنده را کلون کرده و از آن برای مهندسی ژنتیک سلول های بنیادی خون انسان استفاده کردند. آن ها سلول های بنیادی مهندسی شده را درون بافت تیموس انسانی پیوند شده به موش قرار دادند و به بررسی عکس العمل ها در موجود زنده پرداختند. سلول های بنیادی مهندسی شده به جمعیت بزرگی از سلول های CD8 بالغ و چند عملکردی ویژه HIV تکوین یافتند که می توانند به طور تخصصی سلول های هدف حاوی پروتئین هایHIV حمله کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه