تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 04 خرداد 1395
سلول درمانی در حیوانات

  سلول درمانی در حیوانات

امروزه سلول های بنیادی و سلول درمانی معطوف به بیماری های انسانی نمی شود و بسیاری از محققین و دامپزشکان درصدد استفاده از این راهکار درمانی برای حیوانات هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازstem-cells-news، اولین سلول درمانی ها در مورد انسان چندین هفته پیش مورد تایید FDA‌قرار گرفت. اما محققین عقیده دارند که باید بیماران دیگری را نیز به لیست کسانی که می توانند از سلول های بنیادی نفع ببرند اضافه کرد. این بیماران سگ ها هستند که استفاده از سلول درمانی در مورد آن ها نتایج جالبی را ارائه داده است.

کریس سگ پلیس پنج ساله ای از نژاد ژرمن شفرد است که به دلیل این سال گذشته در حین تمرین دچار آسیب دیدگی پا شد، از خدمت در نیروی پلیس کنار گذاشته شد. آسیب دیدگی پای این حیوان به نحوی بود که قادر به تحمل وزنش روی پای خود نبود. اما پلیسی به نام Snelson که همکار این سگ محسوب می شد، تصمیم گرفت که از دامپزشکان کمک گرفته و استفاده از سلول های بنیادی را روی این سگ تست کند. به لطف سلول های بنیادی مشتق از خود حیوان، در حال حاضر این سگ بهبود معناداری در عملکرد حرکتی خود به دست آورده است و کارشناسان امیدوارند که بزودی این سگ به طور کامل درمان شود. پیش از این نیز دامپزشکان توانسته بودند سگ های دیگری را به دلایل مختلف با استفاده از سلول های بنیادی درمان کنند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه