تاریخ انتشار: دوشنبه 25 مرداد 1395
احتمال سرمایه گذاری آمریکا روی تولید جنین های کایمرای انسان- حیوان!

  احتمال سرمایه گذاری آمریکا روی تولید جنین های کایمرای انسان- حیوان!

اخیرا تعدادی از مطالعاتی که به مخلوط کردن سلول های انسانی با جنین های جانوری پرداخته اند مورد حمایت مالی دولت آمریکا قرار گرفته اند که نگرانی هایی را در مورد اخلاق و محدودیت های موجود در زمینه علم ایجاد کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، برخی از محققین معتقدند تولید کایمراها یک موفقیت بزرگ در پزشکی است و از آن می توان برای مطالعه بیماری هایی مانند آلزایمر، پارکیسنون و شرایطی مانند ناباروری استفاده کرد. هم چنین می توان از آن ها برای رشد اندام های لازم برای پیوند به انسان استفاده کرده و به نوعی مشکل کمبود اهدا کننده را دور زد. اما منتقدین این امر را اخلاقی نمی دانند و معتقدند این فرایند مورد قبول جامعه مدرن واقع نمی شود.

یکسال قبل بود که انستیو سلامت ملی آمریکا(NIH) برای مطالعاتی که در صدد وارد کردن سلول های بنیادی پرتوان انسانی به جنین های جانوری بودند یک مهلت قانونی تعیین کرد که خود با بحث های فراوانی روبرو شد و از آن به بعد کارشناسان بر سر این موضوع اختلاف نظر داشته اند. اما به تازگی NIH، بودجه ای را برای مطالعاتی که سلول های بنیادی را به جنین های جانوران خاصی وارد می کنند پیشنهاد کرده است. این مطالعات سهم قابل توجهی را برای مطالعاتی قائل شده است که قصد بهبود مغز حیوانات با استفاده از سلول های انسانی را داشته باشند. اما این چشم انداز یعنی تغییر مغز جانوران برای انسانی کردن بیشتر آن، موجب شده است که بسیاری از کارشناسان زنگ خطر را به صدا درآورند. در حال حاضر NIH به دنبال این است که در یک بازه زمانی 30 روزه، این فرایند را به نظر سنجی عمومی بگذارد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه