تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 26 مرداد 1395
ابزاری برای شناسایی جریان خون مغزی که می تواند نشانه های اولیه زوال عقل و آلزایمر را نشان دهد

  ابزاری برای شناسایی جریان خون مغزی که می تواند نشانه های اولیه زوال عقل و آلزایمر را نشان دهد

گروهی متشکل از بیش از 220 محقق، پزشک و شرکای تجاری ابزار تشخیصی مقرون به صرفه ای را برای رمزگشایی علایم اولیه زوال عقل و آلزایمر طراحی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل ازmedicalnewstoday، این ابزار از تکنیکی جدید و غیر تهاجمی برای اندازه گیری جریان خون به مغز استفاده می کند که Arterial Spin Labelling یا ASL نام دارد. این تکنیک می تواند جریان خون مغزی را اندازه گیری کرده و در شرایطی مانند بیماری های تحلیل برنده عصبی با شرایط طبیعی مورد مقایسه قرار دهد و بدین ترتیب اطلاعات پایه ای را در اختیار محققین قرار دهد.

زوال عقل در حال حاضر غالب ترین بیماری مغزی است که با از دست دادن حافظه همراه است و منجر به تغییرات شخصیت و سردرگمی فرد می شود. این وضعیت بار اقتصادی زیادی را نیز به جامعه تحمیل می کند. با استفاده از این ابزار یا تکنیک جدید محققین جریان خون را در شریان اصلی و به دنبال آن در مسیرهای مغزی جریان خون اندازه گیری می کنند و می توانند برآورد کنند که آیا سلول های مغزی بخوبی اکسیژن رسانی و تغذیه می شوند یا خیر. در صورت پایین بودن جریان خون، می تواند پیش بینی کرد که چیزی در این میان اشتباه است. در واقع این ابزار می تواند نشانه های اولیه ای از زوال عقل یا آلزایمر را به عنوان شرایط پاتولوژیک شناسایی کنند که رازگشای تشخیص اولیه آن ها خواهد بود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه