تاریخ انتشار: چهارشنبه 08 دی 1395
سلول های بنیادی جنینی خوک علیه دیابت

  سلول های بنیادی جنینی خوک علیه دیابت

محققین اخیرا طی درمانی آزمایشگاهی از سلول های بنیادی جنینی برای درمان بافت های بیمار استفاده کردند. این نتایج روی پریمات ها انجام شده است اما نتایج بدست آمده نشان می دهد که در آینده ای نزدیک از این تکنیک برای انسان نیز استفاده خواهد شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از stem-cells-news، سال هاست اندام های خوکی بهترین منبع بافتی و سلولی برای پیوند به انسان است اما واکنش های ایمنی شدید و نیاز ترکیبات قوی از داروهای سرکوب کننده، استفاده بالینی از آن ها را با محدودیت مواجه کرده است.

در مطالعه ای جدید محققین نشان داده اند که بافت های جنینی خوکی اگر پیوند شوند می تواند پانکراس کاملی را در موجود کامل ایجاد کنند. دکتر Yair Reisner و همکارانش می گویند که استفاده از پانکراس جنینی به جای پانکراس بالغ در زمان پیوند، می تواند تکوین اندام و شبکه عروقی را برای تغذیه اندام تحریک کند و شدت پاسخ ایمنی علیه بافت های میزبان را کاهش دهد. در این مطالعه، محققین پانکراس های خوکی جنینی را به دو گروه از میمون های دیابتی تزریق کردند که در گروه اول این جانوران مردند. آنالیزها نشان دادند که دوزهای دارویی استفاده شده برای گروه اول به منظور پاسخ ایمنی بسیار بالا بود و به همین دلیل در گروه دوم از دوزهای پایین استفاده شد. این گروه بعد از پیوند برای بیش از یک سال زنده ماندند. نکته کلیدی این مطالعه این بود که محققین دریافتند که میمون هایی که پیوند را دریافت کردند نیاز به استفاده انسولین(حداقل تا 4 ماه بعد از پیوند) نداشتند. برخلاف بافت پانکراسی بالغ، سلول های لانگرهانس جنینی توانایی تحمل استرس بیشتری برای بازسازی دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه