تاریخ انتشار: پنجشنبه 09 دی 1395
درمان کودکان مبتلا به بیماری های قلبی مادرزادی با استفاده از سلول های بنیادی بالغ

  درمان کودکان مبتلا به بیماری های قلبی مادرزادی با استفاده از سلول های بنیادی بالغ

در مطالعه ای تصادفی رو کودکان، محققین دانشگاه مریلند و میامی شروع به تست مزایای سلول های بنیادی بالغ مشتق از مغز استخوان را روی این کودکان مبتلا به یک نقص قلبی موسوم به سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک(HLHS) تست کردند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، در این مطالعه، محققین سلول ها را طی یک جراحی قلب باز در مرکز پزشکی دانشگاه مریلند به قلب این کودکان تزریق کردند. با این که مراقبت های ویژه ای از این کودکان صورت می گیرد، اما این کودکان هنوز بهبودی بهینه ای را نشان نداده اند. محققین امیدوارند که این سلول ها شانس بقای این کودکان را افزایش دهند زیرا بیماری مانند HLHS، توانایی قلب در پمپاژ خون را محدود می کند. هدف این مطالعه بالینی، افزایش توان بازسازی بطن راست این کودکان است که تنها بطنی است که در این نوزادان وجود دارد و موجب شود که این بطن راست همانند یک بطن چپ طبیعی و به طور قوی خون را پمپاژ کند. این اولین بار است که از سلول های بنیادی مزانشیمی آلوژن برای سلول درمانی این عارضه استفاده می شود. نتایج اولیه نشان داده است که این سلول های بنیادی مزانشیمی بافت اسکار را کاهش می دهند، التهاب را کاهش می دهند و منجر به رشد عروق کوچکی می شوند که بازسازی قلب را تحریک می کنند. هم چنین این سلول های بنیادی منجر به رشد سلول های عضلانی قلب و سلول های بنیادی قلبی نیز می شوند.

سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک یک بیماری قلبی پیچیده و مادرزادی است که حدود 960 کودک در آمریکا به آن دچار هستند. به دلایل ناشناخته ای، حفره اصلی پمپ کننده قلبی(بطن چپ) به طور کامل تکوین نمی یابد. این امر موجب می شود که بار اضافی به بطن راست تحمیل شود تا بتواند گردش خون ریوی و سیستمیک را حمایت کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه