تاریخ انتشار: دوشنبه 27 دی 1395
شناسایی درمان بالقوه جدید برای متاستاز سرطان

  شناسایی درمان بالقوه جدید برای متاستاز سرطان

ممکن است با استفاده از کلاس دارویی که پیش از این مورد تایید FDA قرار گرفته است، بتوان از متاستاز سرطان سینه جلوگیری کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalnewstoday، محققین کلینیک مایو هدف دارویی کلیدی به نام CDK4/6 را شناسایی کرده اند که یک پروتئین متاستاز سرطان به نام SNAIL را تنظیم می کند. داروهایی که CDK4/6 را مهار می کنند می توانند از متاستاز سرطان سینه سه گانه منفی جلوگیری کنند. مهارکننده های CDK4/6 برای تیمار سرطان سینه استروژن مثبت(نه سرطان سینه سه گانه منفی) مورد تایید قرار گرفته اند.

متاستاز مشخصه اصلی سرطان های کشنده محسوب می شود و متاسفانه علی رغم پیشرفت های زیادی صورت گرفته در این زمینه درمان سرطان، مهار متاستاز سرطان به صورت یک چالش باقی مانده است. مطالعات گذشته پیشنهاد می کند که مهار کننده های CDK4/6 در کاهش میزان رشد سرطان سینه گیرنده استروژن منفی موثر نیستند. داده های این مطالعه نشان داده است که نرخ رشد سرطان سینه سه گانه منفی بوسیله مهار کننده های CDK4/6 تحت تاثیر قرار نمی گیرد اما مطالعات روی مدل های مربوط به سرطان سینه سه گانه منفی(مانند زنوگرافت های مشتق از بیمار) نشان داد که این کلاس دارویی می تواند متاستاز این سرطان به سایر اندام ها را به طور معناداری کاهش دهد. در صورتی که صحت داده های بدست آمده تایید شود، می توان استفاده از مهارکننده های CDK4/6 برای مهار متاستاز به سایر اندام ها را گسترده تر کرد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه