تاریخ انتشار: چهارشنبه 16 آذر 1390
سلول های بنیادی با استاندارد طلایی در انگلستان ساخته شد

  سلول های بنیادی با استاندارد طلایی در انگلستان ساخته شد

این سلول های بدست آمده از جنین انسان، می تواند پیش از پایان سال آینده برای استفاده احتمالی در مطالعات بالینی در دسترس محققان قرار گیرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از upi.com، دانشمندان انگلیسی می گویند آنها سلول های بنیادی با کیفیت "استاندارد طلایی" را که می تواند منجر به موج جدیدی از درمان ها برای بیماری های دژنراتیو شود را ایجاد کردند.

به گفته محققان آزمایشات پیشین سلول های بنیادی جنینی در انسان با استفاده از سلول های با کیفیت پایین ترصرفا جهت تحقیقات انجام شده است که با دستکاری و طبقه بندی مجدد قابل استفاده در مصارف بالینی می شوند، اما سلول های جدید از همان ابتدای اهدا دارای کیفیت بالینی است ونیاز به تغییرات پرهزینه وخطرناک ندارد.
محققان کینگز کالج لندن این سلول ها را به بانک سلول های بنیادی انگلیس اهدا کرده، تا در آنجا با انجام آزمایشاتی از ایمنی و کیفیت مناسب آن برای استفاده در آزمایشات انسانی اطمینان حاصل شود.

Peter Braude ، از اعضای تیم کینگز کالج  گفت : سلول هایی که برای استفاده های بالینی آماده می شوند هدف نهایی همه در طب ترمیمی می باشند.
این سلول ها از جنین هایی به کوچکی سر سوزن که توسط بیماران تحت لقاح خارج جنینی که هیچگونه استفاده ای برای آنها ندارد به محققان اهداشده است، بدست می آید.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه