تاریخ انتشار: شنبه 24 تیر 1396
ایجاد بیماری های پوستی بوسیله انتقال اسپرمی موتاسیون کراتین

  ایجاد بیماری های پوستی بوسیله انتقال اسپرمی موتاسیون کراتین

محققین دانشگاه ناگویا بیماری را شناسایی کرده اند که مبتلا به بیماری پوستی اکتیوز اپیدرمولیتیک بود که تمام بدنش را فرا گرفته بود. این بیماری ناشی از یک موتاسیون در خط زایا یا سلول جنسی پدری است که خود مبتلا به شکل ملایم تر اپیدرمولیتیک نووس(nevus) بوده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalpxress، آنالیزهای ژنومی مشتق از این بیماران، موتاسیونی را در ژن کراتین 10  نشان داده است که مشابه آن چیزی است که در سلول های گرفته شده از تکه های ضخیم پوست بدن پدر گرفته شده است. ارزیابی خطر انتقال چنین بیماری هایی موجب می شود که والدینی که تحت تاثیر چنین ماجرایی قرار گرفته اند، مورد مشاوره های ژنتیکی قرار گیرند.

این مطالعه در دانشگاه ناگویا نشان داده است که وراثت پدری دختری بیماری پوستی موزائیک به صورت موتاسیون در سلول اسپرمی منجر به اختلال پوستی در تمام بدن می شود و انجام مشاوره های ژنتیکی را ضروری می سازد. در بیماری اپیدرمولیتیک نووس، موتاسیون در کراتین های یک و 10 منجر به ایجاد تکه های ضخیم پوستی می شود و محققین ناگویا براین باورند که چنین موتاسیونی در پدر مبتلا به اپیدرمولیتیک نووس از طریق سلول های بنیادی اسپرماتوگونیایی خط زایا و در ادامه اسپرم حاصل از آن ها به دخترش نیز منتقل می شود و در ادامه منجر به ایجاد بیماری پوستی شایع تر اکتیوز اپیدرمولیتیک   می شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه