تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 25 مهر 1396
تقویت سلول های چربی، درمان بالقوه جدید برای لوکمیا

  تقویت سلول های چربی، درمان بالقوه جدید برای لوکمیا

کشتن سلول های سرطانی به طور غیر مستقیم و با استفاده از تقویت کردن سلول های چربی مغز استخوان می تواند به بیماران مبتلا به لوکمیای میلوئید حاد کمک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین در انستیتو تحقیقات سلول های بنیادی و سرطان مک مستر دریافته اند که تقویت آدیپوسیت ها یا سلول های چربی موجود در مغز استخوان، سلول های لوکمیایی سرطانی را سرکوب می کند، اما نکته جالب تر این است که همزمان بازسازی سلول های خونی سالم را نیز القا می کند.

تولید سلول های قرمز خونی سالم برای کسانی که به لوکمیای میلوئید حاد مبتلا هستند حیاتی است اما گاها درمان های موجود تنها روی کشتن سلول های لوکمیایی فوکوس کرده اند. بیماران مبتلا به این بیماری معمولا از کم خونی و عفونت ناشی از نارسایی تولید سلول های خونی سالم رنج می برند و این امر منجر به بستری شدن و احتمال مرگ آن ها خواهد شد.

در مطالعه ای که در مک مستر صورت گرفته است محققین رویکرد متفاوتی را برای مطالعه لوکمیا در نظر گرفته اند و کل مغز استخوان را به عنوان یک اکوسیستم در نظر گرفته اند که می تواند در مقایسه با روش های موجود مطالعه و کشتن سلول های بیمار را راحت تر کند. این محققین ظرف سه و نیم سال گذشته وقت و انرژی خود را صرف مطالعات بیماران لوکمیایی کرده اند و  دارویی را مورد بررسی قرار داده اند که به طور معمول برای تعدیل دیابت استفاده می شود و تولید سلول های چربی را در مغز استخوان القا می کند و اینک مشخص شده است که تولید سلول های قرمز خونی را نیز تسریع می کند و بیماری لوکمیا را نیز سرکوب می کند. در واقع شیمی درمانی و سایر درمان های استاندارد موجود روی کشتن مستقیم سلول های سرطانی فوکوس دارند اما روش جدیدی که این محققین ارائه کرده اند رویکردی کاملا متفاوت است که محیط زندگی سلول های سرطانی را تغییر می دهد. این رویکرد نه تنها سلول های سرطانی بد را سرکوب می کند بلکه سلول های سالم خوب را نیز تقویت می کند و اجازه می دهد در محیط القا شده با داروی مذکور بازسازی کنند.

این روش می تواند رویکرد درمانی بالقوه جدیدی را برای مبارزه با لوکمیا ارائه کند. این حقیقت که این دارو بازسازی خونی را فعال می کند ممکن است مزایای زیادی برای بیمارانی که منتظر پیوند مغز استخوان هستند داشته باشند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه