تاریخ انتشار: دوشنبه 20 آذر 1396
آنتی بادی منوکلونال به طور موثری بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) را بلوک می کند

  آنتی بادی منوکلونال به طور موثری بیماری پیوند علیه میزبان(GvHD) را بلوک می کند

نتایج پژوهشی که اخیرا منتشر شده است حاکی از توانایی یک آنتی بادی منوکلونال انسانی شده ضد CCR5 به نام PRO 140‌در مطالعات پیش درمانگاهی است. این آنتی بادی که بوسیله کمپانی CytoDyn تولید شده است می تواند به طور موثری ایجاد بیماری پیوند علیه میزبان (GvHD) را بلوک کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از bioinsight، بیماری پیوند علیه میزبان (GvHD) یک اختلال کشنده است که بعد از پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان(BMSCs) اتفاق می افتد. در حال حاضر کمپانی CytoDyn در حال انجام فاز دو مطالعات بالینی مربوط به Pro 140 برای مهار GvHD در بیمارانی است که به دلیل ابتلا به لوکمیا متحمل پیوند سلول های بنیادی مغز استخوان شده اند.

در این مطالعه زمانی که موش های از نظر ایمنی مختل شده، مورد پیوند با سلول های بنیادی مغز استخوان انسانی قرار گرفته و دوز مناسبی از PRO 140 را دریافت کردند، یک engraftment( پیوند) موفقیت آمیز سلول های بنیادی خون ساز بدون بروز هر گونه علایمی از GvHD را نشان داد. به عقیده محققین پتانسیل PRO 140 برای مهار این مشکل کشنده می تواند نرخ موفقیت سلول درمانی را برای بیماران بیشتری افزایش دهد.

آنتی بادی PRO 140 گیرنده CCR5 را هدف قرار می دهد و مولکولی است که جابجایی سلول های ایمنی که برای تکوین GvHD حاد و سایر مشکلات التهابی حیاتی هستند را تعدیل می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه