تاریخ انتشار: شنبه 02 دی 1396
شناسایی سلول هایی که ممکن است مسئول عود مجدد سرطان پروستات باشند

  شناسایی سلول هایی که ممکن است مسئول عود مجدد سرطان پروستات باشند

اگرچه مردان مبتلا به سرطان پروستات معمولا به درمان های استاندارد هورمون درمانی و شیمی درمانی پاسخ می دهند، بسیاری از آن ها ممکن است در نهایت دچار عود مجدد سرطان شوند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر دین تانگ و همکارانش در انستیو سرطان روزول پارک، جمعیت منحصربفردی از سلول های بنیادی طبیعی را شناسایی کردند که به طور ذاتی به درمان های متداول مقاوم هستند و ممکن است موجب عود مجدد سرطان پروستات شوند. آن ها یک مدل پیش درمانگاهی جدید را ایجاد کرده اند که به آن ها اجازه نشان دار کردن و خالص سازی این جمعیت نادر اما مقاوم سلول های بنیادی سرطانی را می دهد. این سلول های بنیادی به صورت خفته هستند اما شدیدا سرطان پروستات را در سطوح مولکولی تداعی می کنند.

پروستات طبیعی و اغلب تومورهای پروستات حاوی شمار اندکی از سلول ها موسوم به پیش سازهای لومینال هستند که برخلاف توده سلول های سرطانی، اغلب به صورت خفته هستند. آن ها شبیه سلول های بنیادی رفتار می کنند و فاقد مولکول هایی هستند که معمولا به وسیله درمان های سرطانی مورد هدف واقع می شوند. در نتیجه این سلول ها از درمان های سرطانی مانند شیمی درمانی و پرتو درمانی مصون می مانند. برخلاف اغلب سلول های سرطان پروستات، این سلول های شبه بنیادی خفته اغلب وابستگی کمتری به آندروژن ها دارند که این امر موجب می شود آن ها به شیمی درمانی و هورمون درمانی پاسخ مناسبی ندهند. در حال حاضر، وجود این جمعیت خفته از سلول های با تقسیم آهسته در پروستات اثبات شده است اما هویت و مشخصه های آن ها ناشناخته مانده است که به دلیل نادر بودن و سخت بودن مطالعه آن ها است. این مدل ژنتیکی ارائه شده بوسیله محققین راه را به سمت گام های بعدی که ایجاد درمان های موثر برای هدف قرار دادن این سلول های سرطانی خفته است هموار می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه