تاریخ انتشار: دوشنبه 11 دی 1396
چگونه دیابت منجر به رتینوپاتی می شود؟

  چگونه دیابت منجر به رتینوپاتی می شود؟

دکتر انگرید فلمینگ و همکارانش در دانشگاه گوته فرانکفورت آلمان دیدگاه های جدیدی را در مورد مکانیسم هایی که به موجب آن ها دیابت منجر به رتینوپاتی و در نهایت کوری می شود، ارائه کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، فلمینگ و همکارانش نشان داده اند که یک مهار کننده آنزیم هیدرولاز اپوکسید محلول(sEH) می تواند مانع از رتینوپاتی در موش های دیابتی شود.

چشم متابولیت های دهیدروکسی را از اسید های چرب پلی غیر اشباع تولید می کند که منجر به از دست رفتن سلول های پری سیت و تخریب عملکرد سد اندوتلیالی در چشم می شود. این امر منجر به ادم عروقی می شود و در نهایت تکثیر عروق خونی جدید منجر به از دست رفتن بینایی می شود. ریز مولکولی که این فرایند را شروع می کند یک دیول(diol) از زنجیره بلندی اسیدهای چرب پلی غیر اشباع است که بوسیله آنزیم sEH تولید می شود. این آنزیم اسید چرب اپوکسی ضد التهابی را به پیش التهابی تبدیل می کند که در این مورد دیول های سمی هستند. این فرایند و مکانیسم سلولی را می توان در موش های دیابتی و موش های تراریخته ای که آنزیم sEH را بیش از حد تولید می کنند، مشاهده کرد. بیان sEH‌در انسان نیز شدت رتینوپاتی دیابتی را در بیماران افزایش می دهد. بلوک کردن این آنزیم می تواند درمان موثری برای این عارضه باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه