تاریخ انتشار: دوشنبه 23 اردیبهشت 1392
سرطان خون بیماری شایع بین کودکان سرطاني كردستان

  سرطان خون بیماری شایع بین کودکان سرطاني كردستان

رئیس هیئت مدیره انجمن کودکان مبتلا به سرطان استان کردستان گفت: در بین کودکان مبتلا به سرطان در استان کردستان سطان خون شایع ترین نوع است.
امتیاز: Article Rating

 

به گزارش بنیان، منوچهر احمدی در دومین جشن تولد پروانه ها که برای کودکان بیمار مبتلا به سرطان استان کردستان برگزار شد، اظهار داشت: 80 کودک کردستانی مبتلا به بیماری سرطان در استان کردستان شناسایی و تحت درمان هستند که شایع ترین نوع سرطان بین آنها سرطان خون و کلیه است.
 
وی افزود: به گفته سازمان بهداشت جهانی مصرف و حتی دود سیگار تا 35 درصد سرطان زا است و همچنین مصرف مشروبات الکلی، استفاده بیش از حد از سرخ کردنی های غیراستاندارد و استفاده از مواد شوینده سمی سرطان را تا حد زیادی افزایش می دهند.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن کودکان مبتلا به سرطان استان کردستان با بیان اینکه استفاده از غذاهای فیبر دار در جلوگیری از بیماری سرطان ضروری است، بیان کرد: تغذیه ناسالم و غیرطبیعی، استفاده بیش از حد مواد سرخ کردنی، کودهای شیمیایی استفاده شده در مواد غذایی و عدم توجه به سلامت و امنیت غذایی در افزایش سرطان بی تاثیر نیستند.
 
به گزارش مهر احمدی با بیان اینکه جدایی از طبیعت و ماشینی شدن زندگی ها حرکت به سوی افزایش بیماری سرطان در جامعه است، افزود: برخی از آب و زمین ها به دلیل سموم و اورانیومی که دارند زمینه ساز سرطان هستند و استان کردستان نیز یک استان سرطان خیز است.
 
وی ورزش کردن مستمر را نیز در جلوگیری از این بیماری موثر دانست و ادامه داد: در شهر سنندج با نمونه گیری از هزار خانم در دو طرح سرطان رحم و ماموگرافی به عمل آمده و ادامه طرح های دیگر نیز در دست اجرا است كه در كنار اين مهم ندادن شیر، ژنتیک و چاغی از دیگر عوامل افزایش سرطان است که نشانه های آن نیز گاها از طریق سرفه های مکرر و بی دلیل، خلت خونی، گیر کردن غذا در روده، استفراغ و انسداد روده، دردهای شدید معده، مدفوع خونی، کم خونی و ضعف مشهود است.
 
رئیس هیئت مدیره انجمن کودکان مبتلا به سرطان استان کردستان عنوان کرد: بنیاد اهدا سلول های بنیادی تا حد زیادی نقش درمانی موثری را ایفا می کند که در کشورهای پیشرفته آمریکا، آلمان و انگلیس از این روش برای درمان استفاده می شود و بیمارستان دكتر شریعتی تهران نیز دارای بانک پیوند سلولهای بنیادی است که استان کردستان نیز نمایندگی این بیمارستان را فعال کرده است و افراد می توانند با مراجعه به دفتر این انجمن در در سنندج  نمونه خون خود را در این مرکز برای استفاده بیماران هم خون نگهداری کنند و تمامی هزینه های پیوند نیز برعهده بیمارستان است.
 
متخصص رادیوتراپی در ادامه یادآور شد: در حال حاضر شیمی درمانی، رادیوتراپی، هورمون درمانی و اشعه درمانی از دیگر راه های درمان استاندار و علمی است.
 
وی اظهار داشت: نبود امکانات، آزمایشگاه و در اختیار داشتن بودجه لازم برای پیش برد طرح ها و مطالعات لازم برای مقابله با این بیماری و درمان آن در استان کردستان توسط تمام افراد خیر و مسئولان زیربط ضروری است.
 
در اين مراسم جشن تولدي براي كودكان مبتلا به سرطان برگزار شد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه