تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 28 فروردین 1397
سلول درمانی بیماری های قلبی ناشی از دیستروفی عضلانی، قدرت اندام حرکتی را نیز بهبود می بخشد

  سلول درمانی بیماری های قلبی ناشی از دیستروفی عضلانی، قدرت اندام حرکتی را نیز بهبود می بخشد

تزریق سلول های پیش ساز قلبی به معکوس کردن بیماری قلبی جنینی ناشی از دیستروفی عضلانی دوشن کمک می کند و می تواند منجر به بهبود قدرت اندام های حرکتی و توانایی های حرکتی شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دیستروفی عضلانی دوشن، بیماری است که از هر 3600 پسری که متولد می شود یک نفر را تحت تاثیر قرار می دهد. این بیماری عصبی عضلانی ناشی از کمبود پروتئین دیستروفین است که منجر به ضعف پیشرونده در عضلات می شود. اغلب بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن، توانایی حرکتی شان را در همان سال های اول زندگی از دست می دهد و نهایت طول عمری که می توان برای آن ها متصور بود 25 سال است. اغلب دلیل مرگ این بیماران، نارسایی قلبی است.

در مطالعه ای جدید، زمانی که محققین سلول های مشتق از کاردیوسفیرها(CDCs) را به قلب موش های آزمایشگاهی مبتلا به دیستروفی عضلانی تزریق کردند، عملکرد قلبی آن ها همراه با ظرفیت ورزشی و قدرت حرکتی آن ها به میزان قابل توجهی افزایش یافت. این بدین معنی است که درمان قلب می تواند شرایط کل بدن را بهتر کند.

نتایج فاز یک و دو این مطالعه بالینی در نشست انجمن قلب آمریکا ارائه شده است. این مطالعه برای اولین بار سلول درمانی را با حمایت کمپانی Capricor برای بیماران مبتلا به دیستروفی عضلانی دوشن تست کرد و نشان داد که در 13 بیماری که متحمل سلول درمانی شدند، قدرت بازوها به میزان قابل توجهی افزایش یافت. ارزیابی ها نشان داد که این سلول درمانی منجر به افزایش سطح دیستروفین در سلول های عضلانی شده است. نکته ای که وجود دارد این است که چندین روز بعد از تزریق سلول ها، اثری از این سلول ها در فرد دیده نمی شود اما اثرات آن ها حداقل تا سه ماه قابل تشخیص است که احتمالا بدلیل وجود اگزوزوم های ترشح شده از کاردیوسفیرها است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه