تاریخ انتشار: شنبه 29 اردیبهشت 1397
تست تنفسی و ادراری جدید برای تشخیص صحیح تر و زودهنگام سرطان سینه

  تست تنفسی و ادراری جدید برای تشخیص صحیح تر و زودهنگام سرطان سینه

با استفاده از یک تکنولوژی از نظر تجاری در دسترس، روش جدیدی برای غربالگری زودهنگام و صحیح سرطان سینه بوسیله محققین دانشگاه بن گوریون و دانشگاه سوروکا ایجاد شده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین توانسته اند  با استفاده از دو حسگر الکتریکی قرار گیرنده در بینی(e-nose) برای تنفس به همراه یک اسپکترومتری جرمی کروماتوگرافی گازی(GC-MS) برای کمی سازی مواد موجود در ادرار داده های بسیار جذابی را بدست آورند.

این محققین توانسته اند با استفاده از e-nose با دقت بیش از 95 درصد سرطان سینه را تشخیص دهند که الگوهای تنفس منحصربفردی را در زنان مبتلا به سرطان سینه شناسایی می کنند. علاوه براین، تجزیه و تحلیل آماری نمونه های ادراری مربوط به وسیله بیماران سالم و بیماران مبتلا به سرطان سینه نیز به طور میانگین دقت 85 درصدی داشت.

نرخ بقای سرطان سینه قویا با حساسیت روش های تشخیص تومور گره خورده است، به نحوی که طراحی روشی صحیح برای تشخیص زودهنگام تومور های کوچک می تواند منجر به درمان سریع تر فرد و افزایش بقای وی شود. همان طور که گفته شد در این مطالعه محققین با رویکردی جدید می توانند از نمونه های بازدمی و ادرار افراد استفاده کرده و طی یک فرایند ارزان، از نظر تجاری در دسترس و غیر تهاجمی اطلاعات بسیار ارزشمندی را بدست آورند که می تواند به تشخیص زودهنگام بیماری کمک کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه