تاریخ انتشار: شنبه 04 خرداد 1392
فهرست 15 واکسن در دست تولید/ از هپاتیت تا مار زدگی

  فهرست 15 واکسن در دست تولید/ از هپاتیت تا مار زدگی

دبیر کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و سلامت با اشاره جزئیات تولید 15 واکسن انسانی و حیوانی گفت: این واکسن‌ها در برنامه واکسیناسیون کشور وارد خواهد شد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان، دکتر پرویز اولیا در جلسه شورای علوم، تحقیقات با اشاره به اثرات دو حوزه مهم حوزه سلامت، افزود: تولید واکسن و آنتی بیوتیک از مهمترین حوزه‌های بهداشت است که سالانه جان میلیون‌ها انسان را نجات می‌دهد.
 
دبیر کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و سلامت از اجرای طرح تولید واکسن‌های انسانی و حیوانی خبر داد و اظهار داشت: انیستیتو پاستور به عنوان مجری محوری اجرایی خواهد شد.
 
وی با بیان اینکه در این طرح 15 واکسن تولید خواهد شد، ادامه داد: این واکسن‌ها شامل واکسن‌های هپاتیت B، هاری، HPV (برای پیشگیری سرطان گردن رحم) ، مالاریا، واریسیلا، هپاتیت  E، سل، تیباوالان، هگزاوالان (مار و عقرب زدگی)، آنفلوانزا، MMl (واکسن سرخجه)، مننگوکوک (مننژیت)، پنوموکوک (ذات الریه)، ثلاث و سودوموناس (واکسن پیشگیری از ابتلا به عفونت در سوختگی‌ها) می‌شود.
 
اولیا با اشاره به وضعیت سایر کشورهای دیگر در زمینه تولید این نوع واکسن‌ها خاطر نشان کرد: حدود 50 درصد از این 15 واکسن‌ها در برنامه واکسیناسیون جهانی قرار دارد و کشورهای مختلف از آن استفاده می‌کنند.
 
به گزارش مهر وی زمان بندی اجرای این پروژه را 3 تا 4 سال ذکر کرد و یادآور شد: 53 درصد از این واکسن‌ها که شامل 8 واکسن می‌شود تا فاز تولید صنعتی تولید خواهد شد.
 
اولیا با بیان اینکه 24 درصد از این واکسن‌ها که 4 واکسن می‌شود به صورت نیمه صنعتی تولید خواهد شد، ادامه داد: بقیه واکسن‌ها در سطح آزمایشگاهی تولید خواهد شد.
 
دبیر کمیسیون تخصصی سلامت، امنیت غذایی و سلامت اضافه کرد: این واکسن‌ها یا در برنامه واکسیناسیون قرار می‌گیرند و یا اقدام به اخذ مجوزهای بین المللی می‌شود.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه