تاریخ انتشار: شنبه 28 مهر 1397
تغذیه در مقایسه با ورزش اثر بیشتری روی قدرت استخوان ها دارد

  تغذیه در مقایسه با ورزش اثر بیشتری روی قدرت استخوان ها دارد

یکی از سوالات همیشگی محققین و کارشناسان تناسب اندام این بوده است که ورزش اثر مثبت بیشتری روی قدرت استخوان ها دارد یا تغذیه؟
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین دانشگاه میشیگان به بررسی اثر مکمل های معدنی و ورزش روی موش ها پرداخته و به نتایج جالبی رسیده اند: تغذیه در مقایسه با ورزش، اثر بزرگ تری روی توده و قدرت استخوان ها دارد. علاوه بر این، حتی بعد از این که ورزش کردن متوقف می شود، موش ها تا زمانی که رژیم غذایی کامل شده با مواد معدنی شان را دریافت کنند، قدرت استخوان هایشان را حفظ می کنند.

استفاده طولانی مدت از مواد غذایی کامل شده با مواد معدنی نه تنها توده و قدرت استخوان ها را افزایش می دهد، بلکه توانایی حفظ استخوان ها بعد از ترک ورزش را نیز افزایش می دهد. نتایج بدست آمده از این مطالعه در موش ها بوده است اما محققین بر این باورند که این نتایج قابل بسط به انسان نیز می باشد و تغذیه مناسب به همراه ورزش می تواند به افراد پیر در حفظ توده استخوانی شان کمک کند و از بین این دو، تغذیه نقش مهم تری را بازی می کند. در بین مواد معدنی تغذیه ای، کلسیم و فسفر نقش پر رنگی در در حفظ قدرت استخوان ها دارند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه