تاریخ انتشار: چهارشنبه 21 آذر 1397
39 درصد بیماران مبتلا به لنفومای سلول های B که مورد CAR T سل درمانی قرار گرفته اند در بهبودی کامل به سر می برند

  39 درصد بیماران مبتلا به لنفومای سلول های B که مورد CAR T سل درمانی قرار گرفته اند در بهبودی کامل به سر می برند

مطالعه ای اخیرا در The Lancet Oncology به چاپ رسیده است که 39 درصد بیماران مبتلا به لنفومای سلول های B که با CAR T سل درمانی موسوم به Yescarta® (axicabtagene ciloleucel) یا ZUMA-1 درمان شده اند بیش از دو سال (1/27 ماه پیگیری) است که در بهبودی بسر می برند و بیش از نیمی از بیماران درمان شده با این رویکرد هنوز زنده هستند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، لنفومای سلول های B یک بیماری تهاجمی و کشنده و سریعا در حال رشد است. بیماران می توانند با شیمی درمانی تیمار شوند و در صورتی که شرایط مناسبی داشته باشند مورد پیوند سلول بنیادی قرار گیرند. با این حال گزینه های درمانی زیادی برای این بیماران در دسترس نیست. به نظر می رسد که برای این بیماران CAR T سل درمانی گزینه ای برای بهبودی کامل خواهد بود.

CAR T سل درمانی یک درمان شخصی با استفاده از سلول های ایمنی خود بیماران برای مبارزه با سرطان است. برای این درمان، سلول های T بیماران برداشته شده، برای داشتن گیرنده های اضافی مهندسی شدند تا بتوانند سلول های سرطانی را حمله قرار داده و تخریب کنند.

 اخیرا در نشست سالیانه انجمن خون شناسی آمریکا در سن دیگو، نتایج جدیدی در مورد بی خطر بودن و فعالیت طولانی مدت کارآزمایی بالینی این CAR T سل درمانی موسوم به ZUMA-1 ارائه شده است. این درمان می تواند زندگی را به نفع بیماران مبتلا به لنفومای سلول های B تغییر دهد. داده های بدست آمده از این CAR T سل درمانی پاسخ های بادوامی برای بیش از دو سال را در تقریبا 40 درصد بیمارانی که مورد این درمان واقع شده اند نشان می دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه