تاریخ انتشار: پنجشنبه 22 آذر 1397
کارآزمایی بالینی برای استفاده از ترکیب دارویی جهت جلوگیری از متاستاز سرطان سینه

  کارآزمایی بالینی برای استفاده از ترکیب دارویی جهت جلوگیری از متاستاز سرطان سینه

محققان دانشکده ی پزشکی کالیفرنیا فاز 1b کارآزمایی بالینی را برای سنجش ایمنی و کارایی داروی cirmtuzumab به همراه داروهای شیمی درمانی متداول برای را درمان سرطان سینه ی پیشرفته ی مقاوم به درمان، آغاز نمودند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، Cirmtuzumab یک آنتی بادی مونوکلونال جدید است که در دانشکده ی پزشکی سان دیگو بدست آمده است. این آنتی بادی، پروتئین های موجود در سطح تومورها را با نام ROR1 شناسایی می نماید اما در بافت های سالم وجود ندارد به همین دلیل فرصتی را بوجود می آورد تا بتوان سلول های بنیادی سرطانی را از سلول های سالم شناسایی نمود. در حال حاضر تاثیر داروی cirmtuzumab در سرطان های دیگر نیز بررسی می گردد.  سرطان سینه شایع ترین نوع سرطان در زنان و مردان می باشد و سالیانه 270000 مورد جدید شناسایی می گردد. این سرطان در هر سال41000 نفر کشته می دهد. مطالعه ی موجود برروی لوسمی لنفوئیدی مزمن (CLL) نیز در حال انجام است که شایع ترین نوع سرطان خون بوده و سالیانه 4500 نفر را به کام مرگ می کشد. در فاز 1 کارآزمایی بالینی در سرطان سینه در درمان 15 بیمار علاوه بر استفاده از داروهای شیمی درمانی معمول مانند تاکسول از Cirmtuzumab نیز استفاده نموده اند. محققان در فاز دوم کارآزمایی بالینی علاوه بر این داروها از داروی Ibrutinib نیز استفاده شده است. اگرچه Ibrutinib برای بیماران مبتلا به CLL و MCL استفاده می گردد اما قادر به از بین بردن تمام انواع سلول های سرطانی نمی باشد. بنابر این بیماران می توانند از داروی Ibrutinib تنها تا زمانی استفاده نمایند که سلول های سرطانی به آن مقاوم نشده باشند اما داروی Cirmtuzumab سلول های بنیادی سرطانی دیگری در لوسمی را به خوبی از بین می برد. استفاده از Cirmtuzumab و Ibrutinib می تواند به حذف کامل و درمان سلول های سرطانی در لوسمی کمک کنند. هدف در درمان های جدید سرطان سینه نیز با لوسمی یکسان می باشد. بنابراین می توان از این درمان ترکیبی در درمان سرطان سینه نیز بهره جست.

هدف ابتدایی از این مطالعه دانستن این نکته است که آیا ترکیب دارویی ایمن و موثر می باشد و دارای خواص ضد سرطانی است یا خیر. با دانستن عملکرد هر یک از داروها می توان به بهترین ترکیب دارویی برای درمان سرطان دست یافت.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه