تاریخ انتشار: چهارشنبه 24 بهمن 1397
تولید سلول های B قابل پیوند و دارای عملکرد از موش

  تولید سلول های B قابل پیوند و دارای عملکرد از موش

سلول های B-1 دارای عملکرد مشتق از سلول های بنیادی جنینی موشی می توانند به طور طولانی مدت پیوند شوند و بعد از پیوند به موش آنتی بادی های طبیعی را ترشح کنند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، محققین به تولید سلول های B-1 از سلول های بنیادی پرتوان مشتاق شده اند زیرا آن ها می تواند به عنوان یک درمان برای طیف وسیعی از اختلالات ایمنی استفاده شوند.

در حال حاضر تولید سلول های ایمنی قابل پیوند از سلول های بنیادی جنینی موش و بنابراین بدست آوردن سلول های B-1 قابل پیوند از سلول های بنیادی جنینی موشی یک دستاورد قابل توجه محسوب می شود. این بدین معنی است که می توان بخش بزرگی از سلول های ایمنی را به لطف سلول درمانی و به کمک سلول های بنیادی پرتوان در آینده جایگزین کرد.

سلول های بنیادی خون ساز مغز استخوان بالغ، در سراسر زندگی انواع سلول های خونی را تولید می کنند. پیوند سلول های بنیادی خون ساز در حال حاضر به صورت روتین برای درمان بیماران مبتلا به سرطان یا اختلالات خونی و ایمنی استفاده می شود. اما با استفاده از روش های آزمایشگاهی موجود، تولید سلول های بنیادی خون سازی که بتوانند ویژگی های سلول های طبیعی را تقلید کنند بدون دستکاری های ژنی امکان پذیر نیست. به طور ویژه، پیوند مغز استخوان قادر به بازسازی و جایگزینی برخی از سلول های  ایمنی موسوم به سلول های B-1 که آنتی بادی های IgM‌ را تولید می کنند، نمی باشد. این آنتی بادی ها، اولین محصولات سیستم ایمنی برای مقابله با یک عفونت جدید هستند. علاوه بر بیمارانی که پیوند سلول های بنیادی را دریافت می کنند، نقص IgM نیز در افراد مبتلا به برخی از سرطان ها، بیماری های اتوایمن، بیماری های آلرژیک و بیماری های معدی روده ای اتفاق می افتد که منجر به افزایش خطر عفونت های کشنده می شود.

در مطالعه جدید، دکتر یوشیموتو و همکارانش نشان داده اند که سلول های B-1 دارای عملکرد و قابل پیوند را می توان بدون تغییرات ژنی از سلول های بنیادی جنینی موشی تولید کرد. محققین مشکلات گذشته را با استفاده از رده های سلولی با کیفیت بالایی که از تکوین سلول های B حمایت می کنند از پیش رو برداشته اند. بعد از پیوند به موش گیرنده، پیش سازهای B‌مشتق از سلول های بنیادی به سلول های B-1 بالغ شدند که برای بیش از 6 ماه حفظ شدند و آنتی بادی های IgM طبیعی را ترشح کردند.

تولید پیش سازهای B-1 در شرایط آزمایشگاهی از سلول های بنیادی جنینی موشی یک گام مهم به سمت سلول درمانی و ایجاد سلول های B-1 ذاتی و تولید IgM طبیعی است که تولید آن ها بوسیله پیوند مغز استخوان مقدور نبود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه