تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 05 شهریور 1398
سرمایه گذاری CRIM روی تحقیقات ضایعات نخاعی و تخریب ماکولای وابسته به سن(AMD)

  سرمایه گذاری CRIM روی تحقیقات ضایعات نخاعی و تخریب ماکولای وابسته به سن(AMD)

انستیتو پزشکی بازساختی کالیفرنیا(CRIM) در راستای برنامه های تحقیقاتی کاربردی در زمینه پزشکی بازساختی یک سرمایه گذاری چند میلیون دلاری روی ضایعات نخاعی و تخریب ماکولای وابسته به سن خواهد داشت و موافقت های لازم را نیز از FDA برای انجام کارآزمایی های بالینی دریافت کرده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از Stemcellportal، مار توزینسکی و همکارانش در دانشگاه سن دیگو کالیفرنیا(UCSD) بخشی از این سرمایه(23/6 میلیون دلار) را برای ایجاد درمانی موثر برای آسیب نخاعی(SCI) دریافت خواهند کرد. در این مطالعه توزینسکی و همکارانش قصد دارند از سلول های بنیادی جنینی انسان(hESCs) برای ایجاد سلول های بنیادی عصبی استفاده کنند و سپس آن ها را به جایگاه آسیب گرافت کنند. در مطالعات پیش درمانگاهی، سلول های بنیادی عصبی توانسته اند جایگاه آسیب را تقویت کنند، ارتباطات بین مغز و نخاع را احیا کنند و موجب تثبیت کنترل عضلانی و حرکتی شوند.

مارک هیومایون و همکارانش در دانشگاه کالیفرنیای جنوبی(USC) نیز بخشی از این بودجه و معادل 73/3 میلیون دلار را برای ایجاد یک محصول درمانی جدید که بتواند پیشرفت تخریب ماکولای مربوط به سن(AMD) را آهسته کند دریافت کرده اند. این بیماری دلیل اصلی نابینایی در آمریکا محسوب می شود. هیومایون از یک محصول زیستی تولید شده بوسیله سلول های بنیادی جنینی انسانی(hESCs) استفاده خواهند کرد. این محصول به چشم بیماران مبتلا به شکل اولیه AMD  خشک تزریق خواهد شد و از بقای گیرنده های نوری در شبکیه بیمار حمایت می کند. این گیرنده های نوری در این بیماری آسیب می بینند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه