تاریخ انتشار: چهارشنبه 20 شهریور 1398
کمک به تمایز سلول های پوستی برای درمان سرطان شایع پوست

  کمک به تمایز سلول های پوستی برای درمان سرطان شایع پوست

لایه خارجی پوست هر دو تا چهار هفته کاملا خودش را جایگزین می کند اما زمانی که این فرایند متوقف شود، سرطان شروع می شود.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مطالعه ای جدید بوسیله محققین دانشکده پزشکی Perelman یک تنظیم کننده کلیدی این فرایند موسوم به LSD1 را شناسایی کرده اند که می تواند هدفی برای درمان سرطان پوست باشد. این مطالعه برای اولین بار نشان داده است که LSD1 به سلول های والدی می گوید که چه نوع سلول خاصی را طی فرایند طبیعی جایگزینی پوست و یا طی ایجاد سرطان های پوستی غیر ملانومایی ایجاد کنند. این مطالعه پیشنهاد کرده است که LSD1 یک درمان موثر و هدفمند برای این سرطان های شایع پوستی است.

کارسینومای سلول های سنگفرشی پوستی(cSCC) یک سرطان پوستی ناشی از رشد غیر طبیعی سلول های پوستی است. در حالی که برای بسیاری از بیماران می توان تومورها و بافت سرطانی را برداشت، برای برخی دیگر گزینه درمانی دیگری را باید تست کرد که از جمله آن ها می توان به شیمی درمانی اشاره کرد. این سرطان ها می توانند زمانی که سلول های بنیادی موجود در پوست به خودنوزایی شان ادامه می دهند و تمایز نمی یابند، بقا یافته و گسترش بیشتری داشته باشند.

این مطالعه نشان می دهد که هدف قرار دادن LSD1، سلول های پوستی را مجبور به وارد شدن به مسیر تمایز می کند که این امر می تواند راه را برای درمان های موضعی که سلول های توموری را هدف قرار می دهند و موجب شود که آن ها به سلول های سالم تری تبدیل شوند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه