تاریخ انتشار: چهارشنبه 06 آذر 1398
ارتباط اختلالات روانی با عفونت های طی بارداری چیست؟

  ارتباط اختلالات روانی با عفونت های طی بارداری چیست؟

سلامتی جنین برای تکوین مغزی جنین طی بارداری بسیار مهم است. بسیاری از فاکتورها نقش کلیدی را در تضمین سلامت تکوین مغزی بازی می کنند که از جمله آن ها می توان به مواد غذایی، استرس، تعادل هورمونی و سیستم ایمنی مادری اشاره کرد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، مشاهده شده است که هم در جانوران و هم در انسان، آلودگی های شدید مادر باردار یک ریسک فاکتور کلیدی در بروز اختلالات روانی مانند شیزوفرنی و اختلالات طیف اوتیسم(ASD) در مراحل بعدی زندگی است.

در مطالعه ای جدید روی موش ها محققین دانشگاه کپنهاگ نشان داده اند که چگونه عفونت ها در مادر می تواند موجب اختلال در تمایز عصبی سلول های بنیادی و پیش ساز در مغز جنین در حال تکوین شود. این مطالعه نشان داده است که پاسخ ایمنی مادر به عفونت، اثر قوی روی تمایز عصبی سلول های بنیادی و پیش ساز شده و با اثر عمیقی که روی تکوین مغز می گذارند موجب مشکلات شناختی می شوند. به طور دقیق تر و اختصاصی تر، تکوین نورون های بینابینی گاباارژیک قشری که نورون های کلیدی هستند که نقش مهاری در عملکردهای مغزی دارند، طی این عفونت ها مختل می شود. ارزیابی های بیشتر نشان داد که نوزاد موش ها علایمی شبیه با اختلالات روانی انسانی مانند مهار پره لاپس کاهش یافته یا تعاملات اجتماعی تغییر یافته و کاهش عملکرد شناختی را نشان دادند. از آن جایی که مشکلات فنی و اخلاقی برای مطالعه انسان در حین بارداری وجود دارد، مطالعاتی از این دست می توانند اطلاعات مناسبی را در مورد نحوه بروز اختلالات مختلف در آینده ارائه دهد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه