تاریخ انتشار: یکشنبه 15 دی 1398
دولت چین سه محقق دخیل در پروژه نوزادان ویرایش ژنومی شده را محکوم کرد

  دولت چین سه محقق دخیل در پروژه نوزادان ویرایش ژنومی شده را محکوم کرد

یک محقق چینی که با ادعای تولید اولین نوزادان ویرایش ژنومی شده متهم به عدم رعایت اخلاق علمی شده است، چند روز پیش بوسیله دادگاهی در چین به سه سال زندان محکوم شد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، دکتر هه جیانکویی علاوه بر مجازات زندان، بدلیل انجام تحقیقات پزشکی بدون مجوز به میلیون یوآن(430 هزار دلار) نیز محکوم شده است. دو محقق دیگر که در این پروژه با جیانکویی همکاری داشته اند نیز با جرائم کمتری محکوم شده اند.

در سال گذشته جیانکویی در کنفرانسی در هنگ کنگ پرده از انجام تحقیقاتی در زمینه ویرایش ژنوم بوسیله تکنولوژی پیشرفته CRISPR برای تولید جنین ها یا نوزادان ویرایش ژنومی شده برداشت. بعد از آن بود که توجه جامعه علمی جهانی به این پروژه جلب شد و بسیاری از محققین این تحقیقات و این مداخله پزشکی را به دلایل مختلفی از جمله عدم اطمینان از موفقیت این رویکرد و تهدیداتی که با توجه به ذات این تکنولوژی متوجه فرد است محکوم کردند.

دادگاه مذکور در شنزن چین، دکتر ژانگ از همکاران جیانکویی را به دو سال زندان و پرداخت یک میلیون یوآن و دکتر کوین دیگر محقق همکار در این پروژه را به 18 ماه حبس و 500 هزار یوآن جریمه محکوم کرده است.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه