تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 08 بهمن 1398
ارائه راه حل  درمانی برای بیماران مبتلا به سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک

  ارائه راه حل درمانی برای بیماران مبتلا به سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک

سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک یک شکل نادر و پیچیده از بیماری قلبی مادرزادی است که به موجب آن سمت چپ قلب شدیدا تکوین نمی یابد. در مطالعه ای جدید محققین کلینیک مایو و موسسه ای به نام بچه های آلاباما(Children’s of Alabma) اعلام کرده اند که در قالب یک کنسرسیوم سعی به یافتن راه حلی برای درمان این بیماری خواهند داشت.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از news-medical.net، این کنسرسیوم سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک(HLHS) یک حرکت واقعی و الهام گرفته از محققینی است که بر این باورند که می توانند واقعا این بیماری را درمان کنند. آن ها بر این باورند که می توانند پژوهش ها را سریع تر از قبل جلو ببرند و در این بین تلاش های مستمر و نتایج بدست آمده از Children’s of Alabma می تواند این پژوهش را تقویت کند.

بچه های آلاباما یا همان Children’s of Alabma شامل 10 عضو از کنسرسیوم HLHS است که متعلق به بیمارستان های کودکان کلرادو، لس آنجلس، مینه سوتا ،OU Medicine ، فیلادلفیا، سین سیناتی، کلینیک مایو، ارکستر و هم چنین the advocacy group Sisters by Heart است. مرکز قلب مادرزادی در آلاباما یکی از بزرگ ترین برنامه های قلبی عروقی مادرزادی در جنوب آمریکا است که سالانه به بیش از 12 هزار بیمار خدمات ارائه می دهد.

در قالب این برنامه، متخصصین Children’s of Alabma اطلاعات و تجربیات شان را برای درمان موفقیت آمیز نوزادان و کودکان مبتلا به سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک ترکیب می کنند و همکاری با کلینیک مایو می تواند این مسیر را هموارتر سازد. متخصصین Children’s of Alabma قصد دارند که در آینده نزدیک فاز دو مطالعه ای بالینی در قالب درمان با سلول های بنیادی را برای نوزادان مبتلا به سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک آغاز کنند. طی دومین جراحی قلب این کودکان، سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف خود آن ها به عضلات قلبی آن ها تزریق می شود تا به رشد قوی تر آن ها کمک کند و نیاز آن ها به پیوند قلب را به تاخیر بیاندازد یا به طور کلی منتفی سازد. فاز یک این مطالعه که در ژولای نتایج آن ارائه شد حاکی از بی خطر بودن و امکان پذیر بودن این رویکرد بوده است. در فاز یک، 23 بیمار با موفقیت درمان شدند و مطالعه بزرگ تر در قالب کنسرسیوم ذکر شده به زودی آغاز خواهد شد. محققین بر این باورند که استفاده از سلول های بنیادی مشتق از خون بند ناف می تواند ابزار درمانی موثری برای نوزادان مبتلا به سندرم قلب چپ هیپوپلاستیک باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه