تاریخ انتشار: یکشنبه 13 مهر 1399
یک حسگر پوشیدنی برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری روده التهابی

  یک حسگر پوشیدنی برای کمک به بیماران مبتلا به بیماری روده التهابی

محققین دانشگاه تگزاس یک دستگاه پوشیدنی را طراحی کرده اند که عرق فرد را برای بیومارکرها(نشانگرهای زیستی) که می توانند نشان دهنده بیماری روده التهابی (IBD) باشند، مونیتور می کند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، بیش از 2/1 میلیون نفر در ایالات متحده دچار بیماری روده التهابی(IBD) هستند. بیماری التهابی روده سیر طبیعی دارد که با دوره های متناوب بهبودی و عود مشخص می شود. در حال حاضر ، دوره های عود بیماری قابل پیش بینی نیستند زیرا به صورت تصادفی رخ می دهند. در حال حاضر هیچ فناوری که بتواند برای مونیتور کردن مداوم بیومارکرها استفاده شود وجود ندارد زیرا اغلب آن ها بر نمونه هایی مانند خون، مدفوع متکی هستند و این روش های تستی برای مونیتور کردن مداوم مناسب نیستند.

سیتوکین ها نقش کلیدی را در بیماری روده التهابی بازی می کند؛ تکوین، عود مجدد و تشدید شدن فرایند التهاب نیز بوسیله سطوح این سیتوکین ها در زمان های خاص و در جاهای خاص روده هماهنگ می شود. این سیتوکین ها در عرق نیز وجود دارند. حال محققین دانشگاه تگزاس یک دستگاه پوشیدنی را طراحی کرده اند که عرق فرد را برای بیومارکرها(نشانگرهای زیستی) که می توانند نشان دهنده بیماری روده التهابی (IBD) باشند، مونیتور می کند. آن ها بر این باورند که مونیتور کردن مداوم و لحظه ای اینترلوکین 1 بتا و پروتئین C-reactive یا CRP می تواند یک فناوری را برای ردیابی التهاب در بیماران مبتلا به بیماری روده التهابی ارائه دهد و موجب شناسایی دوره های عود بیماری و هم چنین ارزیابی کیفیت و کارایی درمان های مورد استفاده شود.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه