تاریخ انتشار: شنبه 23 شهریور 1392
درمان آرتروز با سلول های بنیادی به زودی عمومی می شود
رییس مرکز سلول درمانی رویان

  درمان آرتروز با سلول های بنیادی به زودی عمومی می شود

دکتر «ناصر اقدمی» رییس مرکز سلول درمانی رویان گفت: استفاده از سلول های بنیادی برای درمان آرتروز، یکی از مطالعاتی است که مراحل خود را طی کرده است و باید به شکل عمومی از آن استفاده شود.
امتیاز: Article Rating
دکتر «ناصر اقدمی» در گفتگو با بنیان افزود : در مطالعات گوناگونی که  نزدیک به 5 سال در مرکز سلول درمانی رویان انجام گرفت نشان داده شد که اگر سلول های بنیادی را از مغز استخوان فرد بگیریم و در محیط آزمایشگاهی کشت دهیم و پس از آن در زانو یا هر قسمت دیگری که دچار آرتروز شده است تزریق کنیم، می توانیم به بیمار کمک کنیم که زندگی بهتری داشته باشد.
وی در خصوص سلول درمانی ضایعات نخاعی تصریح کرد: برای سلول درمانی این بیماری ها از سلول های متفاوتی استفاده کرده ایم اما هنوز معتقدیم باید از سلول های مناسب تری برای درمان ضایعات نخاعی استفاده کنیم که هنوز امکان پذیر نبوده و به همین خاطر در سطح مطالعات حیوانی هستیم. 
او از درمان سرطان به عنوان عمده ترین بیماری که می توان با سلول های بنیادی درمان کرد یاد نمود و خاطرنشان کرد: تقریبا بیست سال است که در مرکز تحقیقاتی بیمارستان شریعتی 5 هزار بیمار مبتلا به سرطان با این سیستم درمان شده اند و در بیماری هایی مانند ویتیلیگو ، بیماری های پوستی ، آرتروز و بیماری های قلبی شاید نزدیک به دو هزار و پانصد نفر با استفاده از سلول های بنیادی درمان شده اند اما این تحقیقات هنوزعمومی نشده و منتظر نتایج تحقیقاتی گسترده تر هستیم. 
اقدمی برای درمان سوختگی با استفاده از غشای جنینی گفت: پس از این که فرد دچار سوختگی می شود و غشاهای پوستی خود را از دست می دهد ، باید پانسمان خوبی برای زخمش به وجود بیاید و پانسمان هایی که حالت زیستی دارد می تواند به درمان سوختگی اش کمک کند.
رییس مرکز سلول درمانی رویان با اشاره به اینکه پرده جنینی یا آمنیوتیک یکی از پرده هایی است که ویژگی های زیستی خوبی دارد و یک پوشاننده برای پوست محسوب می شود، ادامه داد: گروه تحقیقاتی پوست رویان با همکاری مرکز سوختگی شهید مطهری و بیمارستان حضرت فاطمه (س) تحقیقاتی را آغاز کرده است . آنها سلول های فیبروبلاست را بر روی پرده های جنینی کشت می دهند و در افرادی که دچار سوختگی های وسیع شده اند، استفاده می کنند.
وی در خاتمه گفت: در حال حاضر درمان سوختگی با استفاده از غشای جنین یک مطالعه بالینی است و نتایج آن 2 تا 3 سال طول می کشد تا عمومی شود.
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
پنجشنبه, 01 خرداد,1393

لیلا عرب

رضای عزیز <br />با سلام <br />در پژوهشگاه رویان محققین در حال فعالیت جهت ایجاد راهی مناسب برای ترمیم کلیه در افراد مبتلا به نارسایی کلیه(افراد دیالیزی) هستند که امیدوارین این تحقیقات زودتر به درمان برسد.

پنجشنبه, 01 خرداد,1393

رضا

بادرود و سپاس آیا در پژوهشگاه رویان امکان بازسازی یا تولید کلیه برای بیمارانی که کلیه خود را از دست دادند وجود دارد؟ لطفا جواب بدهید

دوشنبه, 29 اردیبهشت,1393

لیلا عرب

پژمان عزیز <br />با سلام <br />خیر.برای این منظور باید به درمانگاه اورتوپدی پژوهشگاه رویان به شماره 22339951 تا 53 مراجعه کنید.

شنبه, 27 اردیبهشت,1393

پژمان

با سلام <br />آیا در شیراز یا استان های همجوار مرکزی برای درمان آرتروز با این روش وجود دارد؟

شنبه, 23 آذر,1392

لیلا عرب

با سلام <br />متاسفانه در مراحل پیشرفته این روش دیگر موثر نیست و ناگزیر به استفاده از پروتز خواهید بود که البته بستگی به صلاحدید پزشک دارد.

جمعه, 22 آذر,1392

شهرام

سلام آيا اين روش براي مبتلايان به آرتروز پيشرفته زانو مفييد وتاثير گذار است وباعث جلوگيري از عمل جراحي ميگردد؟ باتشكر <br />

چهارشنبه, 10 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال: ایا مرکزی برای مراجعه بیماران مبتلا به ارتروز و انجام درمان سلولی وجود دارد؟ لطفا" معرفی بفرمایید.
پاسخ:در کلینیک اورتوپدی پژوهشگاه رویان سلول درمانی برای آرتروز زانو انجام می شود.جهت تعیین وقت ویزیت با شماره 22339951 تا 53 تماس بگیرید.

چهارشنبه, 10 مهر,1392

لیلا عرب

سئوال:ایا برای بیماران مبتلا به اتروفی مخچه از طریق سلول درمانی کاری صورت گرفته یا نه؟
پاسخ:متاسفانه هنوز نقش سلول های بنیادی در درمان آتروفی های سیستم عصبی در حد درمان نیست .

دوشنبه, 01 مهر,1392

فاطمه

باسلام ایا مرکزی برای مراجعه بیماران مبتلا به ارتروز و انجام درمان سلولی وجود دارد؟ لطفا" معرفی بفرمایید.

دوشنبه, 01 مهر,1392

فاطمه

سلام.
ایا برای بیماران مبتلا به اتروفی مخچه از طریق سلول درمانی کاری صورت گرفته یا نه؟ لطفا جواب بدهید

شنبه, 23 شهریور,1392

علی

سلام چرا فکری برای بیماران دوشن نمیکنید؟مگر ما مسلون نیستیم؟الان چند وقته میگن بودجه نداریم؟لطفأ جواب بدید

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه