تاریخ انتشار: شنبه 30 آذر 1392
استفاده از سلول درمانی در ضایعات نخاعی

  استفاده از سلول درمانی در ضایعات نخاعی

رئیس مرکز تحقیقات سلول درمانی و استاد علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی ایران از استفاده از سلول درمانی در ضایعات نخاعی خبر داد.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان، دکتر جغتایی با اشاره به اینکه  حوزه تحقیقاتی وی در زمینه اختلالات تکاملی و تروما ها است گفت:مطالعات زیادی در بخش ضایعات نخاعی در سطح آزمایشگاهی و روی حیواناتی مانند موش انجام دادیم.
رئیس مرکز تحقیقات سلول درمانی تاکید کرد:تمرکز ما روی استفاده از سلول ها در درمان ضایعت نخاعی و همینطور تروماهای مغزی است.ما سعی کردیم انواع مختلف سلول ها ، از سلول های چربی گرفته تا سلول های مغز استخوان را یا به صورت جداگانه و یا به صورت ترکیبی در ضایعات نخاعی استفاده کنیم تا تاثیر درمانی  آن را مشاهد ه کنیم.
وی افزود: همچنین از سلول های بنیادی بدن خود فرد استفاده کردیم.ما با تکنیک هایی سعی در تکثیر این سلول ها داریم و از تکنیک های مختلفی استفاده می کنیم که سلول های بنیادی به ضایعات نخاعی منتقل شوند.
استاد علوم اعصاب دانشگاه علوم پزشکی  در ادامه افزود: همزمان با بررسی سلول درمانی  از نانو هم استفاده کردیم.زیرا معمولا در ضایعات نخاعی زخمی به وجود می آید که مانع رشد اکسن ها می شود.برای درمان این زخم از آنزایم استفاده کردیم.آنزایم ها باید به صورت متعدد تزریق شوند.بنابراین نانوپارتیکل را ساختیم .استفاده از نانوپارتیکل  آنزایم را به صورت تدریجی رها می کند که یکی از مراحل درمان است.این فعالیت ما در چند مجله معتبر چاپ شد.
دکتر جغتایی در ادامه به استفاده از مهندسی بافت اشاره کرد و توضیح داد:همچنین از مهندسی بافت استفاده می کنیم.در مهندسی بافت ساختارهای بایالوژیک یا همان داربست در درمان کمک می کنند.بخشی از نتایج این فعالیت ها در بخش بالینی در سطح محدودی استفاده می کنند.
وی در پایان با تاکید بر اینکه به نظر می رسد ضایعات نخاعی یکی از مشکل ترین بیماری ها در سیستم عصبی است گفت: درمان ضایعات نخاعی  مشکل است و درمان قطعی ندارد.اما آخرین نتایجی که ما از فعالیت های خود گرفتیم این است که برای درمان ضایعات نخاعی ترکیبی از درمان های ذکر شده را به کار ببریم.
پایان مطلب/
 

ثبت امتیاز
نظرات
شنبه, 07 دی,1392

لیلا عرب

با سلام <br />درمان ضایعات نخاعی در حال حاضر با سلول درمانی اثبات نشده است و هعلا تحقیقات دراین زمینه ادامه دارد و مراکز تحقیقاتی نیز روی بیماران در حال تحقیق هستند نه درمان.با این خال شما می توانید به مرکز ضایعات نخاعی بیمارستان امام خمینی مراجعه کنید.

پنجشنبه, 05 دی,1392

حسام

با سلام پدر من 4 سال پیش بر اثر یک تصادف دچار ضایع نخاعی سینه ای شدودر این مدت هیچ گونه حرکتی در پاها نداشته است ایا با سلول های بنیادی درمان می شود ما هیچ گونه اطلاعی نداریم لطفا ادرس کلینیک یا جایی که می شود به او کمک کرد را بگویید خیلی ممنون

ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه