تاریخ انتشار: پنجشنبه 24 فروردین 1391
فاکتورهای ژنتیکی موثر در تشخیص و شناسایی سرطان تخمدان

  فاکتورهای ژنتیکی موثر در تشخیص و شناسایی سرطان تخمدان

تعدادی از ژن های bimodal که پژوهشگران شناسایی کرده اند٬ دارای نقش تومورزایی هستند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که ژن هایی شناسایی شده علاوه بر دخیل بودن درسرطان تخمدان، ممکن در انواع دیگر  تومورها نیز ، ایفای نقش نمایند.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از medindia، گروهی از ژن ها می توانند به عنوان یکسری فاکتور های پیش بینی کننده بعضی از تومورها عمل کنند. نتایج  این مطالعات در شماره ماه می مجله Journal of Molecular Diagnostics منتشر شده است.

دکتر Michael B. Datto  می گوید: ما مجموعه ای بسیار کوچکی از ژن هایی را که  دارای پتانسیل قوی در پیش بینی سرطان اپی تلیال تخمدان، هستند را شناسایی کرده ایم .
سرطان تخمدان بالاترین میزان آمار مرگ و میر در بین زنان راتشکیل می دهد. روش های پیش بینی کننده کارسینوم های سروزی، رایج ترین نوع بدخیمی اپی تلیال تخمدان، نسبتا نادربوده وتقریبا غیر ممکن است..
بسیاری ازاین بیماران که درپیشرفته ترین مراحل تومور قرار دارندتاحدودی  به شیمی درمانی پاسخ داده و در نتیجه امکان حیات وبقا نیز افزایش می یابد.. در حال حاضر تست های تشخیصی مناسب  برای تشخیص تومورها درمراحل اولیه و همچنین  درمان  موثر در دسترس نیست.

بر اساس بررسی های صورت گرفته توسط دکتر Datto و همکارانش بر روی نمونه های  سرطان پستان فرض براین است که  ژن های bimodal مربوطه در سرطان اپی تلیال تخمدان نیز وجود دارد. آنها همچنین دریافتند که تعدادی ازاین  ژن ها با الگوهای بیان ژن های bimodal به طور معنی داری با نوع تومور و یا مدت زمان زنده ماندن بیماران در ارتباط هستند.

دکتر Datto می گوید: از دیدگاه آزمایشات بالینی، بررسی ژنی با یک الگوی بیان مداوم می تواند دست یابی به نتایج آزمون را با دشواری مواجه سازد. با این حال، تمایز بین وضعیت  "روشن" یا "خاموش"  بودن بیان یک ژن bimodal خاص کار  نسبتا ساده ای است. ارزیابی دقیق ژن های bimodal با استفاده از روش های کمی مانند ایمونوهیستوشیمی نیز امکانپذیر است.
تعدادی از ژن های bimodal که پژوهشگران شناسایی کرده اند٬ دارای نقش تومورزایی نیز هستند. نتایج بررسی ها نشان می دهد که ژن ها شناسایی شده علاوه بر دخیل بودن درسرطان تخمدان، ممکن در انواع دیگر  تومورها نیز ، ایفای نقش نمایند.
پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه