تاریخ انتشار: یکشنبه 28 آبان 1396
استفاده موفقیت آمیز از سلول های T مدیفه شده برای هدف قرار دادن عفونت های ویروسی بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز

  استفاده موفقیت آمیز از سلول های T مدیفه شده برای هدف قرار دادن عفونت های ویروسی بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز

محققین کالج بیلور روشی جدید را برای درمان عفونت های ویروسی که در بیماران بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز رخ می دهند، طراحی کرده اند.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از bioinsight، در فاز دو این مطالعه بالینی جدید، سلول های T مختص ویروس ها(VSTs) که قادر به شناسایی پنج پاتوژن ویروسی شایع هستند، روی 38 بیمار با 45 عفونت تست خواهد شد.

عفونت های ویروسی که بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتفاق می افتند، بسیار کشنده هستند و به همین دلیل نیاز مبرم به ایجاد درمان هایی است که بتواند این عفونت های ویروسی مقاوم به درمان را هدف قرار دهد. در این راستا محققین در کالج بیلور سلول های T مختص ویروس یا VSTهایی را تولید کرده اند که قادر به عفونت های ویروسی با منشا پاتوژن های ویروسی ذیل هستند: ویروس اپستئین –بار(EBV)؛ آدنوویروس(AdV)، سیتومگالوویروس(CMV)، ویروس BK و هرپس ویروس انسانی6(HHV-6). نتایج نشان داده است که ویروس های BKV و HHV-6 که پیش از این هرگز بوسیله محصولات دارویی هدف قرار نگرفته اند می توانند به صورت کلی یا نسبی(به ترتیب 100 درصد و 67 درصد)، در بیماران پیوندی ریشه کن شوند. به طور کلی نرخ پاسخ دهی متوسط به یک تزریق ساده از این سلول های T، حدود 92 درصد است. به عقیده محققین این مطالعه استفاده از این VSTها رویکردی شدنی، بی خطر و موثر در درمان عفونت های ویروسی شدید و مقاوم به دارو است که بعد از پیوند سلول های بنیادی خون ساز اتفاق می افتد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه