تاریخ انتشار: دوشنبه 05 اسفند 1398
اطلاعاتی جدید در مورد تنظیم شروع سرطان سینه

  اطلاعاتی جدید در مورد تنظیم شروع سرطان سینه

سلول های توموری بوسیله درجه بالایی از ناهمگونی مشخص می شوند و در بین آن ها، سلول های شروع کننده تومور(TICs) که گهگاهی آن ها را سلول های شبه بنیادی سرطانی نیز می نامند را مقصر اصلی تکوین و پیشرفت سرطان می دانند که این امر بدلیل ظرفیت تومورزایی افزایش یافته آن ها در مقایسه با سلول های غیر بنیادی توموری درون تومور است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از medicalxpress، در حالی که حذف هدفمند سلول های شروع کننده توموری یک استراتژی کاربردی در درمان سرطان محسوب می شود، درک فعلی در مورد تنظیم سلول های شروع کننده توموری به میزان زیادی ناقص است و همین امر طراحی رویکردهای درمانی منطقی و موثر با مختل می کند. سرطان سینه یکی از شایع ترین تومورهای بدخیم زنان است که سلامت زنان را به صورت جدی تهدید می کند. در مطالعه ای جدید، دکتر گوهونگ و همکارانش در انستیتو تغذیه و سلامت شانگهای نشان داده اند که پروتئین سرکوب کننده متاستاز1(MTSS1) به عنوان یک پروتئین داربست، سلول های شروع کننده توموری سرطان سینه را بوسیله تقویت یوبی کوئیتینه شدن p65 به واسطه RBCK1 سرکوب می کند.

این مطالعه نشان داده است که ناک اوت کردن Mtss1 تکثیر و تومورزایی جمعیت سلول های شروع کننده توموری را در مدل های موشی سرطان سینه لومینال و شبه بازال تقویت می کند و اهمیت عملکرد Mtss1 در زنوگرافت های مشتق از بیماران و ارگانوئید سرطان سینه نیز نشان داده شد. هم چنین این مطالعه نشان داد که Mtss1 تشکیل تومورسفیرها، مهاجرت و تهاجم سلول های سرطان سینه را نیز سرکوب می کند که نشان دهنده پتانسیل این پروتئین در سرکوب شروع و پیشرفت سرطان سینه است. علاوه بر این Mtss1، مسیر پیام رسانی NF-κB و تومورزایی را نیز سرکوب می کند.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه