تاریخ انتشار: ﺳﻪشنبه 16 آبان 1396
انجام اولین کارآزمایی ژن درمانی برای بیمار مبتلا به تومور مغزی کودکان بوسیله کمپانی زیوفارم

  انجام اولین کارآزمایی ژن درمانی برای بیمار مبتلا به تومور مغزی کودکان بوسیله کمپانی زیوفارم

کمپانی انکولوژی Ziopharm اولین بیمار مبتلا به تومور مغزی را طی فاز یک، یک کارآزمایی بالینی مورد تیمار با یک دوز از ژن درمانی قرار داده است.
امتیاز: Article Rating

به گزارش بنیان به نقل از insight.bio، این مطالعه به بررسی استفاده از ژن درمانی Ad-RTS-hIL-12  به همراه با veledimex، برای درمان بیماران مبتلا به تومورهای مغزی مقاوم یا تهاجمی در کورتکس می پردازد.

AD-RTS-hIL-12 یک وکتور آدنوویروسی طراحی شده برای شروع یک پاسخ ایمنی ضد توموری با بیان سیتوکین hIL-12 است. رویکرد زیوفارم ترکیبی بوده و بیماران علاوه بر دریافت وکتور مذکور، لیگاند فعال کننده veledimex را نیز دریافت خواهند کرد و برای کنترل بیان hIL-12، از سیستم درمانی RheoSwitch یا RTS®  نیز استفاده خواهد شد. بیماران با دو گروه توموری مورد تزریق درون توموری قرار خواهند گرفت و سپس ایمنی و قابل تحمل بودن درمان ارزیابی خواهد شد.

مطالعات گذشته نشان داده است که استفاده از Ad-RTS-hIL-12 در بیماران بالغ نتایج مثبت و مطلوبی داشته است که شامل افزایش اندازه کاذب تومور به جای پیشرفت تومور می باشد که به دلیل نفوذ سلول های ایمنی به ناحیه توموری است. نتایج این مطالعه نشان داد که ترکیب Ad-RTS-hIL-12و veledimex نه تنها قابل تحمل است بلکه شواهد نشان می دهد که پاسخ ایمنی هدفمندی را علیه سلول های تومور مغزی ایجاد می کند که منجر به افزایش بقای کلی می شود. با رسیدن به این نتایج در مورد تومورهای بالغین، محققین امیدوارند که این استراتژی در مورد تومورهای مغزی کودکان که بسیار تهاجمی هستند نیز موفقیت آمیز باشد.

پایان مطلب/

ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه