تاریخ انتشار: شنبه 09 فروردین 1393
تکنیکهای پیشرفته تصویربرداری تشخیص سرطان سینه درکشورانجام می شود
رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه:

  تکنیکهای پیشرفته تصویربرداری تشخیص سرطان سینه درکشورانجام می شود

رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه جهاد دانشگاهی گفت : درحال حاضر تمامی تکنیک های پیشرفته تصویر برداری برای تشخیص سرطان سینه در کشور انجام می شود و با استفاده از این روش ها امکان تشخیص زودرس سرطان سینه وجود دارد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ایرنا دکتر ˈتکتم بهشتیانˈ افزود : پیشرفت علم پزشکی در سالیان اخیر باعث شده است که تحولی در انتخاب روش های تشخیصی و درمانی و در نتیجه موفقیت بیشتر در تشخیص زود رس و درمان بیماری ها ایجاد شود.
 
وی با بیان اینکه تصویر برداری در تشخیص زودرس سرطان سینه در زنان از اهمیت زیادی برخوردار است، اظهار داشت :انجام مامو گرافی و سونو گرافی در تشخیص و درمان سرطان سینه به متخصصان و پزشکان کمک شایانی می کند تا با این روش سرطان سینه در مراحل اولیه تشخیص داده شود و پزشکان بتوانند اقدامات فوری درمانی را در پیش بگیرند. 
 
بهشتیان ادامه داد: روش های تصویر برداری متعددی وجود دارد که پزشک به وسیله آن می تواند نسج سینه را بررسی و در مورد توده احتمالی قضاوت کند که در این روش ها ماموگرافی و سونوگرافی و در مراحل بعدی ام آر آی ( MRI ) را برای بیمار تجویز می کنند.
 
این رادیولو‍‍ژیست خاطرنشان کرد:استفاده از ماموگرافی و سونوگرافی توده های سرطانی در ابعاد بسیار کوچک تشخیص و روند درمان با موفقیت بسیار بالایی سپری می شود .
 
بهشتیان یاداور شد : مامو گرافی یک روش ساده و سریع برای تشخیص سرطان سینه محسوب می شود . سونوگرافی از سینه نیز معمولا در مواردی انجام می شود که پزشک به هر دلیلی بررسی های بیشتری را برای بیمار تجویز کند. بیشترین کاربرد سونوگرافی تشخیص توده های حاوی مایع و کیست در سینه است. 
 
به گفته وی وجود کیست های ساده در سینه دلیل سرطان سینه نیست بلکه در بسیاری از موارد ضایعات خوش خیم سینه نیازی به درمان و یا جراحی ندارند . 
 
بهشتیان افزود : اغلب زنان پس از 40 سالگی دچار ضایعات خوش خیم و یا کیست های ساده در سینه می شوند که در بسیاری موارد با درمان های دارویی قابل درمان هستند.کیست ها یکی از شایع ترین بیماری های خوش خیم سینه است که اکثر زنان پس از 40 سالگی به آن مبتلا می شوند. 
 
رادیولوژیست پژوهشگاه سرطان سینه جهاد دانشگاهی توضیح داد: این کیست ها زمانی که زنان به دوران یائسگی برسند و هورمون های آنان تا حدی کاهش یابد به مرور کوچک می شوند. البته معاینات دوره ای برای این بیماران تجویز می شود و هر6 ماه با انجام سونوگرافی تغییرات بافتی سینه آنان بررسی می شود. 
 
بهشتیان با بیان این که یکی از شایع ترین سرطان های زنان سرطان سینه است ،اظهار داشت :اجرای طرح غربالگری سرطان سینه زنان در کشور از اهمیت بسزایی برخوردار است برای اجرای این طرح بزرگ کشور نیاز به برنامه ریزی دقیق و گسترده در سطح ملی دارد. 
 
به گفته وی متاسفانه بیماران در ایران هنگامی مراجعه می کنند که مرحله بیماری آنان در مرحله دوم و یا سوم قرار دارد و سرطان پیشرفت کرده است . 
 
وی یادآور شد : سرطان سینه یکی از مهمترین وشایع‏ترین بیماری‏ها در زنان است و دانستن اطلاعات اساسی در این زمینه برای هر زنی اگرچه دچار این بیماری نیز نباشد به دلیل شایع بودن و مهم‏بودن بیماری لازم و ضروری است .
پایان مطلب/
 
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه