تاریخ انتشار: پنجشنبه 04 اسفند 1390
جلوگیری سد روده ای قوی از گسترش سرطان به سایر نقاط بدن

  جلوگیری سد روده ای قوی از گسترش سرطان به سایر نقاط بدن

مطالعه جدیدی که توسط محققان دانشگاه توماس جفرسون منتشر شده نشان می دهد روده سوراخ دار ممکن است ریشه برخی از سرطان ها در بقیه بدن باشد.
امتیاز: Article Rating
به گزارش بنیان به نقل از ScienceDaily، بنابر این گزارش، به نظر می رسد که گیرنده هورمون گوانیلیل سیکلاز(  (GC-C- سرکوب کننده توموری که در دستگاه گوارش وجود دارد - نقش کلیدی درتقویت سد روده ای بدن دارد، که کمک می کند روده از بقیه بدن مجزا شود و احتمالا مانع از گسترش سرطان می شود.
بدون این گیرنده، سد سست می شود.
یک تیم به رهبری اسکات والدمن، رییس گروه فارماکولوژی درجفرسون در یک مطالعه بالینی کشف کردند که خاموش کردن GC-C در موش یکپارچگی سدهای روده ای را به خطر می اندازد و سبب بروز التهاب شده و عوامل ایجاد کننده سرطان از سوراخ های ریزایجاد شده به درون بدن نفوذ کرده و با صدمه به DNA موجب تشکیل سرطان در خارج از روده، از جمله کبد، ریه و گره های لنفاوی می شود.
درمقابل، تحریک GC-C در روده موش ها، سبب تقویت روده و مانع ایجاد این تغییرات پاتولوژیک می شود.
تضعیف سد روده ای با ایجاد بسیاری ازبیماری ها، مانند بیماری های التهابی روده، آسم و آلرژی های غذایی درارتباط است، اما این مطالعه شواهد تازه ای ارائه می دهد که GC-C دریکپارچگی روده نقش دارد و تقویت آن به گفته این تیم ، به طور بالقوه می تواند مردم را در برابر التهاب و سرطان در سایر نقاط بدن محافظت می کند.
دکتر والدمن وهمکارانش دریافتند که خاموش کردن GC-C بر اشتهای موش تاثیر داشته و با اخلال درروند سیری سبب چاقی می شود.
داروی جدید حاوی GC-C درحال حاضر در آستانه آمدن به بازار است اما بیشتر به منظو درمان یبوست تجویزمی شود.
دکتر والدمن گفت: مطالعات پیش بالینی و بالینی در آینده توانایی های GC-C در کنار درمان انسان، درپیشگیری و درمان بیماری های التهابی روده و سرطان را بررسی خواهد کرد.
پایان مطلب/
ثبت امتیاز
نظرات
در حال حاضر هیچ نظری ثبت نشده است. شما می توانید اولین نفری باشید که نظر می دهید.
ارسال نظر جدید

تصویر امنیتی
کد امنیتی را وارد نمایید:

کلیدواژه
کلیدواژه